شناسهٔ خبر: 1990546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

خطیب نماز جمعه تهران:

اسیدپاشی یک توطئه است/قانون امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضروریات دین است

امر به معروف و نهی از منکر یکی از انسانی‌ترین قوانین بشری در طول تاریخ است.

صاحب‌خبر -

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که آمریکا پرونده ننگینی در تاریخ ایران دارد، گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی این کشور در 13 آبان 57، مبارزه با استکبار جهانی کلید خورد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: روز 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی است که امسال با سالروز قیام اباعبد الله الحسین(ع) مصادف شده است که این قیام عصاره همه قیام های انبیاء و اولیا بوده است.

وی در ادامه افزود: آمریکا پرونده بسیار ننگینی برای خودش نسبت به همه ملت ها، و نسبت به ملت ایران ایجاد کرده است.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: آمریکا در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کودتای ننگین 28 مرداد، تشکیل ساواک وتداوم خشونت ها علیه مردم و قانون کاپیتولاسیون را شبانه و مخفیانه در مجلس شورای ملی به تصویب رسید.

حجت السلام صدیقی خاطرنشان کرد: خبر تصویب این قانون به امام راحل رسید که آن سخنرانی آتشین را فرمودند، امام ( ره ) با آن سخنرانی، آنچنان وحشتی برای آمریکا به وجود آورد که جنایت بعدی را مرتکب شد و آن تعرض به بیت امام(ره) بود و آنها از دیوار خانه بالارفتند و امام (ره) را دستگیر و تبعید کردند.

وی اظهار کرد: کشتار دانش آموزان در سال 57، کشتار 15 خرداد و کشتار 17 شهریور در پرونده ننگین آمریکا ثبت شده است، همچنین آمریکایی ها در شورش های بعد از انقلاب، تحمیل جنگ، کمک همه جانبه به صدام، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری، کودتای نوژه و مانند آن، دخالت داشتند.

امام جمعه موقت تهران، تبدیل سفارت به جاسوس خانه را یکی دیگر از جنایت های ثبت شده در پرونده آمریکا دانست و افزود: سفارت آمریکا کانون جاسوسی و توطئه بود که دانشجویان ما این کانون جاسوسی را به تصرف درآوردند.

وی بیان کرد: انقلاب ما انقلاب اسلامی، فرهنگی، فقهی و انقلاب امامت و امت بود اما تا لحظه پیروزی فکر می شد که این انقلاب برای مبارزه با استبداد داخلی است اما بعد از تسخیر لانه جاسوسی، مقابله با استکبار جهانی کلید خورد و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول به وجود آمد.

وی با بیان این که ما مکتبی بوده ایم و مکتبی مانده ایم، تاکید کرد: رویه ما دشمن شناسی و هوشیاری در برابر آن هاست، جنایات دشمنان را همواره در اذهان تجدید می کنیم تا ملت ایران روح مقاومت و حماسه را برای خودشان به عنوان سنگر حفاظت از هویت انقلابی حفظ کنند.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته به موضوع اسیدپاشی در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: این مسئله تاسف بار در اصفهان، عمل خلاف وجدان، خلاف اخلاق و خلاف شرع و قانون و یک منکر به معنی واقعی کلمه، امری زشت، ناپسند و نفرت باری بود که اتفاق افتاد.

وی گفت که مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و همچنین از دستگاه قضا انتظار دارند که عاملان این جنایت را شناسایی کنند.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد که این جنایت همچون جنایت قبلی نبود که یک جوانی در علاقه به یک دختری انتقام گیری کرد بلکه این یک توطئه است و در شرایطی اتفاق افتاد که قانون امر به معروف و نهی از منکر که از ضروریات دین ماست، مطرح شد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از انسانی‌ترین قوانین بشری در طول تاریخ دانست و افزود: بر این اساس همه انسان ها باید در صحنه حاضر باشند و از حدود و ثغور قوانین و ارزش ها دفاع کنند، مملکت را مربوط به خودشان بدانند و سرنوشت همدیگر را به هم گره خورده بدانند.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: امر به معروف حفاظت و نظارت عمومی، پاسداری همگانی از خوبی ها، یک عاطفه و هم افزایی عمومی و یکی از برجستگی های بسیار عالی دین قوی اسلام است که دلیل بر حیات و زنده بودن ماست.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که چنین قانونی مدت ها معطل مانده است، اظهار داشت: امروز می بینید، عده ای جسور شده و به مقدسات اهانت می کنند، عده ای در برابر احکام اسلامی نه در خفا بلکه به صورت علنی دهن کجی می کنند و این جرات گویا از مردم گرفته شده است که جلوی این میکروب و ویروس ها را بگیرند.

وی افزود: فساد اداری، بداخلاقی و خشونت منکراتی است که در جامعه ما رواج دارد، و به دروغ رواج دارد. مقابله با دروغ، خیانت و بد اخلاقی، حساسیت عمومی و ملی را می طلبد که اسلام این سنگر(امر به معروف و نهی از منکر) را تاسیس کرده و هر مسلمانی را مجاهد و سنگر نشین کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر عملی شود، انتخابات ما آفت نخواهد داشت، بصیرت مردم در مسیری پیش می رود که اسلام بیمه شود، عفت بانوان محفوظ می شود، تحصیلات دختران و پسران رشد کافی می یابد، حواس پرتی ها کم می شود و امنیت عمومی برقرار می شود.

صدیقی گفت: عده ای در برخورد با جریان اسید پاشی به گونه ای رفتار می کنند که شبیه دم خروس است، نکند خودشان این گونه خواسته اند! نکند خودشان مامورکرده اند که این کار ها انجام شود!

وی اظهار داشت: عده ای هم برمی خیزند، فضا سازی می کنند و این قانون را مخدوش می کنند و همچنین القا می کنند که اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، امنیت عمومی را برهم زدن است.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: این جریان که قرار بود جامعه ارزشی را تحت الشعاع قرار دهد به ضرر خودشان تمام شد و خدای متعال آن را رسوا کرد، امیدوارم عوامل قضیه کشف شوند و مجازاتی که در خورشان است اعمال شود تا عبرتی برای دیگران هم باشد.

نظر شما