شناسهٔ خبر: 1990847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطبه دوم نماز جمعه تهران (2 و پاياني)

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/08/09
خطیب موقت جمعه امروز تهران با ابراز تأسف از آسیب دیدگی تعدادی از شهروندان اصفهانی در جریان اسیدپاشی، گفت: این اقدام عملی منکر، زشت، ناپسند، نفرت بار، خلاف وجدان اخلاقی، شرعی و قانونی بود.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی خواست تا با توجه به انتظار مردم، عاملان این جنایت را شناسایی کنند.
وی خاطرنشان کرد: این جنایت یک اقدام شخصی نبود، بلکه یک توطئه است، در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ضروریات دین و از انسانی ترین قوانین بشری مطرح می شود، با این اقدام عده ای جسور شدند و به مقدسات نه به طور مخفیانه بلکه به طور آشکار دهن کجی می کنند.
امام جمعه موقت تهران افزود: برای مقابله با فساد اداری، بداخلاقی، خشونت و ترویج دروغ باید امر به معروف و نهی از منکر احیا شود که در این زمینه حمایت عمومی مهم است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: وقتی امر به معروف فراگیر شد، انسان ها خود را در صحنه و مسئول سرنوشت یکدیگر می دانند و از همدیگر حفاظت و حراست می کنند که این باعث افزایش امنیت عمومی، روحیه عاطفی و رشد اخلاقی در جامعه می شود.
وی خاطرنشان کرد: همزمانی اقدام اسید پاشی با مطرح شدن احیای امر به معروف در جامعه و فضاسازی برخی علیه ارزش ها، این سؤال را به ذهن متواتر می کند که نکند این دم خروس باشد یعنی این عمل منکر اسیدپاشی را صورت دهند و عده ای هم فضاسازی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه مخدوش کنند که اگر این گونه باشد، دریغا و وا اسفا.
خطیب جمعه تهران گفت: آیا اینها واقعاً غافلند یا به جایی وابسته هستند یا از جایی تحریک می شوند؟
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: این تحریکات نیز خود جنایتی است و این جریان جنایت بنا بود جامعه ارزشی ما را هدف قرار دهد که به لطف خداوند رسوا شدند.
وی در ادامه همچنین گریزی به تحولات عراق و پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی علیه تروریست ها زد و گفت: این پیروزی ها نشان داد که ارتش و نیروهای مردمی خود می توانند بر تروریست ها چیره شوند و نیازی به نیروهای به اصطلاح ائتلاف نیست که عملشان تضعیف ارتش و کشورهای منطقه است.
خطیب جمعه تهران در بخش پایانی سخنانش با تسلیت رحلت عالم انقلابی آیت الله مهدوی کنی به محضر امام زمان (ع)، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه و مردم، افزود: آن بزرگوار، الگو و حجتی برای نیروهای انقلابی بود و هرگز سر سوزنی از خط ولایت فاصله نگرفت بلکه ذوب در ولایت بود.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: اصلی ترین ارزش در جامعه ما ولایتمداری است و اگر کسی از ولایت فاصله بگیرد به همان اندازه از دین خدا فاصله گرفته است.
وی از حضور گسترده مردم قدرشناس در مراسم تشییع پیکر رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری قدردانی کرد و این حضور را نشانه ارادت به روحانیت و ولایت دانست.
صدا و تصویر دارد

نظر شما