شناسهٔ خبر: 1982602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نتانیاهو خواستار تشدید تدابیر امنیتی در قدس شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور داد تا پلیس و نیروهای امنیتی این رژیم نیروهای بیشتری در قدس مستقر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از «العربیه»، «بنیامین نتانیاهو» امروز (پنج‌شنبه) دستور داد تا پلیس و نیروهای امنیتی این رژیم نیروهای بیشتری در قدس مستقر کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید تنش در بیت‌المقدس را آرام کرد، گفت که هیچ یک از طرفین نباید از قانون به نفع خود بهره‌برداری کند. پایگاه خبری «عاروتص شوع» نیز به نقل از نتانیاهو گزارش داد که او جامعه بین‌المللی و تشکیلات خودگردان فلسطین را به «ریاکاری» در مقابل حوادث اخیر متهم کرده است.

او با اشاره به اینکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان اخیرا گفته بود، یهودی‌ها نباید وارد مسجد‌الاقصی شوند،‌ گفت، «هنوز از جامعه بین المللی یک کلمه در محکومیت این سخنان نشنیده‌ایم. جامعه‌بین‌المللی باید ریاکاری خود را کنار گذارد و علیه این تحرکات اقدام کند».

تنش در بیت‌المقدس که از چندی پیش بالا گرفته بود، چهارشنبه شب با ترور یک خاخام صهیونیست با نام «یهودا گلیک» بالا گرفت. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داده است که فرد مضروب «یهودا گلیک» از حامیان تصرف مسجد‌الاقصی و یهودی‌سازی کامل قدس است. به گفته مقامات رژیم‌صهیونیستی، این فرد آمریکایی‌الاصل پس از حضور در نشستی در مرکز «مناخیم بگین» با موضوع گسترش حضور صهیونیست‌ها در بخش‌های قدیمی قدس و حرم شریف (صحن‌های مسجد الاقصی و قبه الصخره) برگزار شده بود، توسط یک موتور سوار هدف تیراندازی قرار گرفته است (جزئیات بیشتر).

«جاناتان هالوی» رئیس بیمارستان «شاری صدک» اعلام کرده است که گلیک به شدت دچار جراحت شده، اما وضعیت با ثباتی دارد و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. وی از ناحیه سینه و شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

صبح امروز (پنج‌شنبه) نیز «معتز الحجازی» یکی از اسرای آزاد شده فلسطینی در درگیری مسلحانه با نظامیان صهیونیستی در منطقه «الثوری» در قدس اشغالی به شهادت رسید (جزئیات بیشتر). این اسیر از اعضای جنبش جهاد اسلامی است. رژیم صهیونیستی مدعی شده وی در پشت پرده ترور خاخام افراطی «یهودا گلیک» بوده است.

انتهای پیام

نظر شما