شناسهٔ خبر: 1969202 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مشاور وزیر اقتصاد:

سرمایه های در اختیار مردم چند برابر بودجه عمومی دولت است

امکانات و سرمایه های دراختیار مردم، چندین برابر بودجه عمومی دولت است که باید در چرخه تولید، سرمایه گذاری و اشتغال قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

مشاور وزیر و مدیرکل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: امکانات و سرمایه های دراختیار مردم، چندین برابر بودجه عمومی دولت است که باید در چرخه تولید، سرمایه گذاری و اشتغال قرار گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، 'سید جواد هاشمی' در نشست هم اندیشی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی منطقه 5 کشور در یزد با اشاره به منابع مالی سرگردان در جامعه، افزود: این منابع که بیشتر از درآمد نفتی و سرمایه بزرگی است باید به بخش تولید هدایت و در رونق اقتصادی به کار گرفته شود.

وی همچنین بر افزایش درآمدهای مالیاتی و افزایش سهم مالیات در بودجه کشور تاکید کرد و گفت: در برخی کشورها، سهم مالیات در بودجه درحد بالا و درآمدهای آنها متکی بر مالیات است.

مدیرکل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش گردشگری در افزایش درآمد کشور افزود: حجم پولی که ازسوی گردشگران در دنیا در گردش است چیزی حدود 5/2 برابر درآمد حاصل از تولید نفت کشورهای عضو اوپک بوده و سهم کشور ما در این زمینه بسیار ناچیز است.

هاشمی، نقش بورس را در رونق اقتصادی مهم توصیف کرد و رشد شاخص های بورس در برخی کشورها را یادآور شد و گفت: در برخی کشورها به ازای هر دو نفر، یک نفر سهام دار بورس هستند درحالی که در کشور ما این رقم بسیار اندک است.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهارکرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر طرح کلان اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد و بار مثبت و منفی آن مد نظر قرار گیرد.

این مسوول تدوین سند راهبردی وزارت امور اقتصادی ودارایی را یادآور شد و با بیان اینکه در این سند اولویت های این وزارتخانه و سازمان های زیرمجموعه مشخص شده از مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان ها خواست برای اجرای این سند تلاش کنند.

وی همچنین خواستار شناسایی دقیق ظرفیت های اقتصادی استان ها و شکوفایی آن شد و تصریح کرد: همچنین باید موانع و چالش های فراروی سرمایه گذاری در استان ها برداشته شود و آنها سهم خود را در رشد و توسعه اقتصادی مشخص کنند.

هدف از برگزاری این نشست که ششم و هفتم آبان ماه برگزار شد؛ تبادل نظر درمورد وضع اقتصادی استان ها از منظر شاخص های اقتصادی در کشور، موضوعات جاری حوزه معاونت نظارت مالی و تشکیل دبیرخانه دائمی ازسوی دبیران مناطق شش گانه در تهران و پیشنهادات و پویایی آن اعلام شد.

در این نشست همچنین درباره نحوه اجرای برنامه راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی و نقش استان ها در پیشبرد آن بحث و تبادل نظر شد.

در نشست یاد شده، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد به همراه معاونان نظارت مالی و اقتصادی حضور داشتند.

برگزاری نشست های تخصصی، بازدید از واحدهای صنعتی و جاذبه های تاریخی و گردشگری از برنامه های جانبی این نشست دو روزه بود.

نظر شما