شناسهٔ خبر: 19663130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ذوالقدر در گفت وگو با ایرنا:

تفاهمی میان سه فراکسیون مجلس برای انتخابات هیات رئیسه ایجاد شده است/ نظر مثبت فراکسیون ها بر ریاست لاریجانی

تهران-ایرنا-عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی های انجام شده، تفاهم و توافقی میان فراکسیون های امید، مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی برای انتخابات هیات رئیسه ایجاد شده است و سه فراکسیون نظر مثبت بر علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس برای سال دوم دارند.

صاحب‌خبر -

فاطمه ذوالقدر روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: البته هنوز این توافق نهایی نشده است ولی سه فراکسیون بالاخره توانستند به یک تفاهمی در ترکیب نامزدهای هیات رئیسه مجلس برای سال دوم برسند.
وی ادامه داد: اگر این تفاهم به صورت قطعی از سوی دو فراکسیون دیگر تایید شود ما دیگر لیست جداگانه نخواهیم داد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بر اساس این تفاهم، سه فراکسیون نظر مثبت بر علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس در سال دوم خواهند داشت و مقرر شد برای 9 ناظر و دبیر نیز به صورت3-3-3 (هر فراکسیون سه نفر) انتخاب شوند.
وی تاکید کرد: هنوز روی نواب رئیس مجلس تفاهم نهایی نشده است ولی تاکنون نظر بر این است که هر فراکسیون به صورت مستقل نامزد خود را برای نایب رئیسی ارائه کند.
وی تصریح کرد: اعضای فراکسیون امید مجلس در ساعت 16 امروز درباره انتخابات هیات ریئیسه مجلس جلسه نهایی و فوق العاده برگزار می کنند.
به گزارش ایرنا، انتخابات هیات رئیسه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای سال دوم قرار است فردا - چهارشنبه- برگزار شود . فراکسیون های امید، نمایندگان ولایی و مستقلین ولایی جلسات مشترکی را برای انتخاب و معرفی نامزدهای احتمالی خود برگزار کرده اما تاکنون به تفاهم نرسیده اند.
کاظم جلالی ریاست فراکسیون مستقلین ولایی را برعهده دارد که قرار است این فراکسیون که حامیان لاریجانی هستند امروز با رئیس مجلس دیدار کنند.
محمدرضا عارف ریاست فراکسیون امید مجلس و حمیدرضا حاجی بابایی ریاست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم را عهده دارند.
سیام**9121 **1336 خبرنگار: سمیه لاری**انتشار: مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*

نظر شما