شناسهٔ خبر: 19453782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در گرجستان: شرکت گسترده در انتخابات افزایش اقتدار جهانی است

مسکو - ایرنا - سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در گرجستان با فراخوان ایرانیان به ویژه هموطنان مقیم این کشور برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد: حضور گسترده صندوق های رای، افزایش اقتدار جمهوری اسلامی را در پی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در پیام سفیر ایران که امروز (پنجشنبه) در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری همگام با داخل ایران و کشورهای مختلف، جمعه 29 اردیبهشت 1396 برابر 19 می 2017 در شهرهای تفلیس پایتخت گرجستان و باتومی از ساعت 8 الی 18 به وقت محلی برگزار خواهد شد.
شهیدی تاکید کرده است: سفارت ایران در گرجستان از عموم هموطنان عزیز دعوت می کند تا با حضور گسترده در صحنه انتخابات، خود را برای خلق یک حماسه دیگر آماده کنند و نقش سازنده وتأثیرگذاری را در این دوره از رای گیری نیز به نمایش بگذارند.
سفیر ایران ادامه داده است: همان اندازه که انتخاب اصلح اهمیت دارد، میزان مشارکت مردم در آینده اقتصادی و سیاسی و امنیتی ایران هم مؤثر خواهد بود.
شهیدی در پایان پیام خود نوشته است: حضور میلیونی و مسئولانه هموطنان پای صندوق های رای توسط یکایک ایرانیان، افزایش قدرت نرم و اقتدار ایران سرافراز را در عرصه های داخلی و بین المللی بیش از پیش نشان خواهد داد.
به گزارش ایرنا، صندوق شماره یک در تفلیس پایتخت گرجستان، خیابان تاشکندی، شماره 37 مجتمع آموزش فردوسی سفارت ایران و در شهر بندری باتومی هم سرکنسولگری جمهوری اسلامی خیابان پرنواز مپه پلاک 83 برای محل استقرار دو صندوق اخذ رای از هموطنان پیش بینی شده است.
زمان آغاز رای گیری براساس وقت محلی ساعت هشت و پایان آن نیز ساعت 18 روز جمعه 29 اردیبهشت ماه اعلام شده است و رای دهندگان 18 سال تمام (متولدین 29/2/1379 و قبل از آن - به میلادی 18/05/2000) با شناسنامه ایران و همراه داشتن شماره کارت ملی یا گذرنامه ایرانی می توانند رای خود را به یکی از چهار صندوق اعلام شده بیاندازند.
پست الکترونیکی p.election1396@mfa.gov.ir تخصیص داده شده برای کلیه ایرانیان خارج از کشور برای طرح پرسش و دریافت پاسخ در نظر گرفته شده است و همچنین بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز آماده پاسخگویی به پرسش های هموطنان است.
بنا به اعلام حسن قشقاوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور، 29 اردیبهشت ماه همزمان با رای گیری در ایران، در 103 کشور و 279 شعبه، برای اخذ رای از ایرانیان مقیم خارج اقدام می شود.
معاون وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرده است که براساس تازه ترین اطلاعات قطعی شده در 132 نمایندگی شامل سفارتخانه ها و سرکنسولگری انتخابات برگزار می شود و براساس پرونده های تشکیل شده کنسولی، 2.5 میلیون هموطن در خارج حائز شرایط رای دادن هستند که البته آمار دقیقی نیست و همیشه آمار شناوری داریم.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

نظر شما