شناسهٔ خبر: 19452267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در کویت: انتخابات ایران مظهر بارز مردم سالاری دینی است

تهران-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با اشاره به اهمیت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آن را مظهر بارز دمکراسی و مردم سالاری دینی دانست و گفت: شهروندان ایرانی مقیم، فعالیت های انتخاباتی را دنبال می کنند و روز جمعه شاهد حضور گسترده آنان در پای صندوق های رای خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

علیرضا عنایتی، سفیر کشورمان در کویت امروز / پنجشنبه/ طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بنیاد نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره بر پایه مشارکت و حضور مردم رقم خورده است و جمهوریت نظام بدین گونه معنا پیدا می کند. ملت ایران نیز مفتخر است با حضور در انتخاباتی که در فضایی آزاد و شفاف برگزار می شود، به آرمان های بلند حضرت امام خمینی 'ره' بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جامه عمل می پوشاند.
وی خاطر نشان کرد: ایرانیان مقیم کویت نیز همانند دیگر هموطنان سراسر جهان، نسبت به تعیین سرنوشت به دست خود اهتمام می ورزند و ما همچون گذشته شاهد مشارکت و حضور فعال آنان در پای صندوق های رای خواهیم بود.
سفیر کشورمان ضمن قدردانی از دولت کویت بابت ایجاد فضایی آرام و ایمن جهت برگزاری این دوره از انتخابات، تصریح کرد: هیات های مرتبط با انتخابات از جمله هیات اجرایی، با حضور معتمدان، هیات نظارت شورای نگهبان و اعضای حوزه های اخذ رای منصوب و تاکنون چندین جلسه هماهنگی ترتیب یافته است.
عنایتی گفت: جناب آقای دکتر روحانی تلاش وافری برای بسط و توسعه مناسبات با همسایگان و در راس انها کویت کرد و سفر ایشان به کویت علاوه بر مبادله پیام های موفقیت آمیز نشان از عزم راسخ دو کشور برای استمرار روابط برادرانه است، چرا که ایران و کویت بر ارجحیت گفت وگو در حل مشکلات منطقه تاکید دارند .
وی افزود: تاکنون بسیاری از ظرفیت های روابط دو کشور خالی مانده و باید پر کردن آن و تحقق برنامه های مشترک تلاش کرد .
عنایتی همچنین از ایرانیان مقیم برای شرکت در این انتخابات دعوت کرد و گفت: 3 صندوق رای در دو حوزه رای گیری شامل محل سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان برای تسهیل روند رای دادن هموطنان مقیم در کویت پیش بینی شده است و تلاش اینجانب و همکاران بخش کنسولی نیز در همین راستا صورت می گیرد .
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، جمعه 29 اردیبهشت همزمان در ایران اسلامی و تمامی نمایندگی های کشورمان در سراسر جهان برگزار می شود.
۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجد شرایط حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر رأی اولی خواهند بود.
خاورم*320**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*

نظر شما