شناسهٔ خبر: 1921659 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایان انتخابات پارلمانی تونس/ بسته شدن مراکز رای‌گیری/مشارکت بالای 51 درصد

اولین انتخابات پارلمانی تونس که از ساعت ۷ صبح امروز شروع شده بود، ساعت ۱۸ به وقت تونس پایان یافت، هرچند برخی مراکز رای گیری هنوز باز هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی، اولین انتخابات پارلمانی تونس که از ساعت 7 صبح امروز شروع شده بود، ساعت 18 به وقت تونس پایان یافت، هرچند برخی مراکز رای گیری هنوز پس از اعلام پایان ساعت رای گیری باز بودند تا رای دهندگان باقی مانده در این مراکز بتوانند آرا خود را به صندوق بیاندازند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که درصد مشارکت تونسی‌ها در این انتخابات بالای 51درصد بوده است. 

کمیته عالی انتخابات تونس در نشستی خبری قبل از پایان ساعت رای‌گیری اعلام کرد که تا کنون شکایتی از روند رأی گیری اعلام نشده است.

در این انتخابات 5 میلیون از مردم واجدالشرایط تونس برای انتخاب 217 نماینده رأی می‌دهند تا به مدت 5 سال نمایندگی آنها را بر عهده داشته باشند.

اکتبر 2011 اولین انتخابات سراسری تونس پس از انقلاب برای انتخاب اعضای شورای مؤسسان برگزار شد. در آن انتخابات اسلامگراهای جنبش النهضه پیروز شدند. انتخابات امروز سرنوشت‌ساز خواهد بود زیرا این انتخابات زمینه ثبات را برای نهادهای دولتی و فضای عمومی کشور پس از انقلاب سال 2011 فراهم می‌کند. انقلاب تونس، جرقه انقلاب‌های دیگر در منطقه را زد.

انتهای ذیام/

نظر شما