شناسهٔ خبر: 19012005 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

آثار استاد آذرنوش مرجع کشورهای عربی است

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مجید غلامی جلیسه عصر یکشنبه در آیین گرامیداشت آذرتاش آذرنوش به پاس یک عمر تحقیق و پژوهش در زبان عربی و رابطه زبان های فارسی و عربی که در سرای خانه کتاب برگزار شد افزود: شاخص ترین آثار این استاد، فرامرزی بودن آن است.
مدیر عامل خانه کتاب به نیم قرن تلاش این استاد فرهیخته درمعرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: استاد آذرنوش در طول عمر با عزت خود، تحقیقات گسترده ای در زوایای تاریخ از جمله تاریخ چوگان قبل و بعد از اسلام به جامعه ارائه کرد.
جلیسه ضمن قدردانی از حضور همه اهالی قلم و کتاب و ادبیات کشور در این مراسم از یک عمر تلاش استاد آذرنوش تجلیل کرد.
در ادامه این مراسم رییس مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی نیز خاطرنشان کرد: استاد آذرنوش 31 سال در مرکز دایره المعارف اسلامی حضور فعال داشت و در این مدت 173 مقاله ارزشمند نوشت که هر یک سند افتخار در تاریخ ادبیات است.
سیدکاظم بجنوردی افزود: نثر فاخری که وی به کار می برد، به قدری آموزنده و افتخار آفرین است که نقش مهمی در موفقیت مرکز دایره المعارف اسلامی داشته است.
در ادامه این مراسم معاون پژوهشی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی هم گفت: آثار آذرنوش سبب آشنا کردن محققان بسیاری با نگاه جدید به زبان و ادبیات عربی شده است.
سید صادق سجادی اظهار داشت: بسیاری از رساله های دکتری طی این 30 سال اخیر در زمینه زبان و ادبیات عربی، حداقل از مقاله های دکتر آذرنوش الهام گرفته است.
در ادامه این مراسم با حضور مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه و سید کاظم موسوی بجنوردی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از استاد آذرتاش آذرنوش تجلیل شد.
دهمین برنامه از سلسله برنامه‌های «عصر کتاب» به پاس بیش از نیم قرن پژوهش و تحقیق استاد آذرتاش آذرنوش در عرصه ادبیات عرب و رابطه میان زبان فارسی و عربی و در هشتادمین سال عمر او در سرای خانه کتاب برگزار شد.
به گزار ش ایرنا، آذرتاش آذرنوش در 29 بهمن 1316 شمسی در قم متولد شد. کتاب های «موسیقی کبیر» و «فرهنگ معاصر عربی-فارسی» آذرنوش در شانزدهمین و نوزدهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کتاب‌های برگزیده شناخته شدند و کتاب‌های «چالش میان فارسی و عربی سده‌های نخست» و «آموزش زبان عربی» در بیست و پنجمین و بیست و ششمین دوره جایزه کتاب سال به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 خبرنگار: علی اکبر قزوینیان* انتشار: طاهره نبی اللهی

برچسب‌ها:

نظر شما