شناسهٔ خبر: 1898531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رقابت بیش از 170 نخبه قرآنی مساجد هرمزگان در مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان

خبرگزاری شبستان: بیش از 170 نخبه قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در مرحله استانی جشنواره مدهامتان در بندرعباس با یکدیگر به رقابت پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، بیش از 170 نخبه قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در مرحله استانی جشنواره مدهامتان در بندرعباس با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: شناسایی و ارتقای سطح عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پرنشاط تر اعضای کانون ها در فعالیت های قرآنی ملی و بین المللی و کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی کانون ها در قالب ایجاد رقابت سالم از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی افزود: ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون ها و کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن از دیگر اهداف است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان در هفت رشته در حال برگزاری است، گفت: قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز از جمله این رشته هاست.

 

حجت الاسلام پهلوانی ادامه داد: جشنواره مدهامتان در 2 گروه برادران و خواهران و در رده های سنی زیر 16 سال و 16 تا 30 سال است.

 

وی عنوان کرد: نفرات اول و دوم هر رشته بع مرحله کشوری که از 9 تا 12 دی ماه امسال به میزبانی استان خوزستان برگزار می شود، راه خواهند یافت.

 

این مقام مسئول افزود: مرحله استانی این جشنواره در تفسیر قرآن، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه ویژه ائمه جماعت مساجد نیز که از دیگر رشته های این جشنواره است، 30 آبان ماه جاری در بندرعباس برگزار می شود.

 

پهلوانی در ادامه با اشاره به سایر فعالیت های قرآنی دبیرخانه کانون های مساجد استان، افزود: فعالیت یک کانون تخصصی قرآن، 36 خانه نور، اجرای طرح تلاوت در بیش از یکهزار مسجد شهری و روستایی از جمله این برنامه هاست.

 

وی، توزیع یکهزار و 200 جلد قرآن بین کانون ها، مساجد و مراکز مجری طرح تلاوت نور، اجرای طرح قرآنی 1448 در سطح کانون ها و برگزاری مراسم تجلیل از تالیان طرح تلاوت نور را از دیگر برنامه ها برشمرد.

 

پایان پیام/

 

نظر شما