شناسهٔ خبر: 1903755 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدير کل هنري ستاد عالي کانون هاي مساجد کشور:

رقابت 485 قاري و حافظ کرمانشاهي براي حضور در جشنواره ي مدهامتان

مديرکل هنري ستاد عالي کانون هاي مساجد کشور گفت: 485 قاري و حافظ خانم و آقاي کرمانشاهي براي حضور در جشنواره ي کشوري مدهامتان که 9 تا 12 دي ماه سال جاري به ميزباني خوزستان برگزار مي شود به رقابت خواهند پرداخت.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج از کرمانشاه، مدير کل هنري ستاد عالي کانون هاي مساجد کشور با بيان اين مطلب که نهمين دوره جشنواره قرآني مدهامتان در بخش هاي استاني از 21 شهريورماه سال جاري آغاز شده و تا 30 آبان ماه نيز ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: استان کرمانشاه هشتمين استان برگزار کننده مرحله استاني اين جشنواره است و جشنواره مذکور با حضور 485 نفر از اعضاي کانون هاي مساجد در دو بخش خواهران و برادران در رده سني 16 تا 30 سال در رشته هاي ترتيل، تفسير، قرائت، اذان و حفظ قرآن کريم، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز، تفسير و مفاهيم قرآن کريم و نهج البلاغه برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: از اين تعداد شرکت کننده بالغ بر 220 نفر از برگزيدگان در رقابت کشوري اين جشنواره که از 9 تا 12 دي ماه سال جاري به ميزباني خوزستان برگزار مي شود، شرکت خواهند کرد.
وي تعداد کل شرکت کنندگان را از سراسر کشور بالغ بر 40 هزار نفر عنوان کرد و افزود: نفرات اول برادران در رشته هاي قرائت، حفظ جزء10 ، 20 و کل، اذان، ترتيل و تفسير جواز حضور در مرحله کشوري را کسب مي کنند.
ميرزايي نسب در خصوص ديگر جشنواره هاي کانون مساجد کشور اظهار داشت: امسال جشنواره هاي ديگري از جمله جشنواره ملي سرود روستايي، جشنواره منطقه اي و کشوري وبلاگ نويسي و نشريات تجربي، جشنواره منطقه اي شيوه هاي نوين تدريس معارف دين، جشنواره آواها و نغمه هاي آسماني را نيز در دستور کار داريم و به طور مثال در جشنواره سرود روستايي که سرود رضوي ويژه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد روستايي اجرا مي شود و در حال حاضر فراخوان اين جشنواره براي دبيرخانه هاي استان ارشال شده و در بهمن سال جاري شاهد اجراي مرحله کشوري آن در روستاي کردر هرمزگان خواهيم بود.
وي ادامه داد: در جشنواره وبلاگ نويسي و نشريات تجربي کانون هاي مساجد هم امسال براي اولين بار در مرحله منطقه اي و کشوري برگزار مي شود که استان فارس ميزبان جشنواره کشوري و استان هاي يزد، کهکيلويه و بويراحمد، سمنان و گيلان در مرحله منطقه اي خواهد بود.
ميرزايي نسب با بيان اين مطلب که تمامي اين جشنواره ها براي حوزه جوانان و در رده سني 16 تا 30 سال برگزار خواهد شد، خاطرنشان ساخت: هدف اصلي کانون مساجد کشور حول اين محور اصلي قرار گرفته که تا حد امکان از متمرکز کردن برگزاري جشنواره ها در پايتخت کاسته شده و تمامي جشنواره ها را در مراکز استان ها برگزارکنيم و البته تاکنون اين تمرکز زدايي براي اعضاي کانون ها و براي دبيرخانه هاي استاني در سراسر کشور بسيار مفيد و موثر بوده است.

نظر شما