شناسهٔ خبر: 1891109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

آغاز نهمين جشنواره قرآني "مدهامتان" در سنندج

صاحب‌خبر -
سنندج- خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: مرحله شهرستاني نهمين جشنواره قرآني مدهامتان با حضور 58 نفر در 7 رشته در مجتمع فرهنگي هنري فجر سنندج آغاز شد.
مسئول دبيرخانه هيئت نظارت بر كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كردستان در حاشيه برگزاري اين جشنواره قرآني در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: جشنواره قرآني مدهامتان در 7 رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتيل، تفسير، مفاهيم و نهج‌البلاغه، تصحيح قرائت حمد و سوره و اذكار نماز برگزار مي‌شود.
وي گفت: رشته‌هاي قرائت، حفظ، ترتيل و تصحيح قرائت حمد و سوره در دو رده سني زير 16 سال و بالاي 16 سال امروز با شركت 58 برادر در سنندج در حال برگزاري است.
كامل گلباغي با تاكيد بر اينكه رشته تفسير ويژه امامان جماعت مساجد برگزار مي‌شود، افزود: در رشته قرائت مسابقه از كل قرآن مجيد است و رشته حفظ، نيز در بخش يك، 3 و 5 جزء براي رده سني زير 16 سال و 3 بخش 10، 20 جزء و حفظ كل براي رده سني بالاي 16 سال برگزار مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: 23 آبان رشته تفسير ويژه امامان جماعت و آزمون رشته مفاهيم قرآن و نهج‌البلاغه نيز هم‌زمان با 30 آبان به صورت سراسري برگزار مي‌شود.
گلباغي، شناسايي و ارتقاي سطح اطلاعات عمومي و تخصصي جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غني اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضاي كانون‌ها در فعاليت‌هاي قرآني ملي و بين‌المللي، كشف و شناسايي استعدادهاي برتر قرآني فعال كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور در قالب ايجاد رقابت سالم، ترغيب و تشويق مديران كانون‌ها به كشف استعدادهاي محلي و منطقه‌اي فعال در امور قرآني، آشنايي بيشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفيت‌هاي قرآني موجود در كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد، كشف و شناسايي استعدادهاي موجود در امر تفسير قرآن در بين ائمه محترم جماعات مساجد از جمله اهداف برگزاري جشنواره برشمرد.
وي با بيان اينكه اين جشنواره همچنين در شهرستان‌هاي بيجار، قروه، دهگلان، سقز و ديواندره برگزار شده است، اظهار كرد: مرحله استاني جشنواره پنجم آبان در سنندج برگزار و برترين‌هاي مرحله استاني به جشنواره كشوري كه در خوزستان برگزار مي‌شود اعزام خواهند شد.

نظر شما