شناسهٔ خبر: 1884141 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن «مدهامتان» در خمین آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله شهرستانی مسابقه قرآنی مدهامتان صبح امروز، دوم آبان‌ماه در منطقه ویژه خمین برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

رضا کوچکی، مسئول دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: این مسابقه در پنج رشته حفظ، قرائت، ترتیل، صحیح‌خوانی و اذان و در 14 زیرگروه در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در رشته حفظ قرآن کریم در حفظ دو جزء برای آقایان و بانوان زیر 16 سال، حفظ 5 جزء برای آقایان و بانوان زیر 16 سال، حفظ 10 جزء آقایان بالای 16 سال، حفظ 15 جزء بانوان بالای 16 سال و حفظ کل بانوان بالای 16 سال برگزار می‌شود.

کوچکی ادامه داد: تمامی بانوان بالا و زیر 16 سال و آقایان زیر 16 سال فقط در مرحله شهرستانی می‌توانند حضور داشته باشند و مرحله استانی و کشوری وی‍ژه آقایان بالای 16 سال است.

وی اظهار کرد: رشته تفسیر نیز ویژه ائمه جماعت مساجد استان مرکزی روز 23 آبان‌ماه جاری و رشته مفاهیم نهج‌البلاغه ویژه آقایان بالای 16 سال روز 30 آبان‌ماه جاری به‌صورت استانی در اراک برگزار می‌شود.

کوچکی در ادامه محل برگزاری این مسابقه را برای بانوان در حسینیه مسجد سیدالشهدا(ع) و آقایان در مسجد قمر بنی‌هاشم(ع) بیان کرد و افزود: به نفرات اول تا سوم هر رشته در مراسم اختتامیه جوایزی اهدا می‌شود.

وی همچنین، گفت: به‌منظور برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، مسابقات در رشته‌های مختلف برگزار و از آقایان و بانوان قاری و حافظ قرآن کریم و ائمه جماعت مساجد و مؤذنان و مرتلین طرح تلاوت نور مساجد دعوت می‌شود که جهت ثبت نام به کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد مراجعه و یا با شماره 46338310 نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

کوچکی ادامه داد: دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور جهت شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهمین دوره جشنواره بزرگ قرآن با نام مدهامّتان را برگزار می‌کند.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: مرحله کشوری تمامی رشته‌های جشنواره قرآنی مدهامتان از 9 تا 12 دی‌ماه سال جاری به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود.

نظر شما