شناسهٔ خبر: 18659119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گیلان دست به گریبان زباله

نمایندگی گیلان

هم‌چنان استان گیلان با معضل زباله دست به گریبان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر «قربانعلی محمدپور» گفت: استان گیلان به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری همواره نه تنها موجبات توجه و اقبال مسافران را از سایر نقاط کشور و منطقه فراهم کرده بلکه به‌عنوان بستری امن و آرام برای صیقل دادن روح ناآرام انسان شهرنشین و فراری از غوغای زندگی ماشینی تعیین شده و اوج این بهره‌برداری در فصول گردشگرپذیر هم‌چون نوروز و تابستان است.

وی افزود: علی‌رغم همه توصیه‌های علاقمندان طبیعت و مسئولان مبنی بر مدیریت پسماند، کماکان استان گیلان با معضل زباله دست به گریبان است و تا زمانی که مردم به این باور نرسند که مسئول زباله تولید کرده خودشان هستند این نحسی دامن‌گیر استان خواهد بود.

محمدپور ادامه داد: هر سال و در هر فرصتی که پیش آید اداره‌کل حفاظت محیط زبست گیلان به‌عنوان دبیر کمیته مدیریت پسماند استان وظیفه خود می‌داند تا با اطلاع‌رسانی و آموزش بارها و بارها عظمت معضل زباله در استان را پر رنگتر از همیشه تابلوی چشمان گردشگران و طبیعت قرار دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: به‌عنوان متولی حفاظت محیط زیست استان از همه هموطنان می‌خواهم جمله نخ نما و ناصواب «پس وظیفه شهرداری چیه؟!» را کاملاً از ذهن خود پاک کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکبار برای همیشه با همت خود نشان دهیم «ریختن زباله در طبیعت شایسته ایرانی بودنمان نیست». امیدوارم بهار امسال و همزمان با روز دوم اردیبهشت، روز زمین پاک، شاهد طبیعتی پاک و عاری از زباله باشیم.

محمدپور تصریح کرد: پیشنهاد کم‌هزینه متولیان محیط زیست در این روزها، به همراه داشتن کیسه مخصوص زباله برای هر خانواده و انتقال آن به جایگاه‌های جمع‌آوری زباله است. حتی تجزیه‌پذیرترین پسماندهای انسانی می‌تواند حداقل برای مسافران و گردشگران آلودگی منظر ایجاد کند پس خود را با جمله «این زباله در طبیعت تجزیه می‌شود» گول نزنیم.

انتهای پیام

نظر شما