شناسهٔ خبر: 18684164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون شهردار قم:

تبدیل زباله به انرژی برق نیازمند سرمایه گذاری های کلان دولت است/پویش نه به زباله توسط ایرنا اقدامی ارزشمند می باشد

قم- ایرنا - معاون امور زیربنایی و شهرسازی شهرداری قم باتاکید برضرورت برنامه ریزی مسئولان برای مدیریت هرچه مطلوب- تر زباله خواستار سرمایه گذاریهای کلان دولت در راستای تبدیل زباله به انرژی برق و منابع مفید و قابل استفاده دیگر شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا قاری قرآن روزسه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تامین بخشی از انرژی الکتریکی لازم از طریق سوزاندن زباله و مواد حاصل از آن، از مباحث مهمی است که باید با تامین بودجه و اعتبارهای مناسب ابزار و تجهیزهای مورد نیاز برای آن را فراهم نمود.
در شهر قم روزانه بیش از 700 تن انواع زباله تولید می شود، و ایجاد یک نیروگاه زباله سوز برای تبدیل بخشی از این میزان پسماند تولیدی به برق نیازمند سرمایه گذاری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال است، که شهرداری قم از طریق برگزاری مناقصه و مشارکت با بخش خصوصی در تلاش برای جذب آن است.
وی همچنین وجود زباله و انواع مواد فاسد را واقعیتی انکار ناپذیر در محیط های شهری و روستایی دانست، و افزود: باید امکاناتی فراهم شود، که مردم و شهروندان بتوانند زباله های تولیدی خود را به شیوه کاملا بهداشتی برای دفن و معدوم سازی در اختیار متولیان امر جمع آوری زباله قرار دهند.
وی همچنین با مهم دانستن وظیفه کلیه شهروندان در قبال مدیریت صحیح زباله، افزود: مردم و افراد جامعه بواسطه نقش خاصی که در تولید و ایجاد زباله و مواد زائد گوناگون دارند، باید پسماندهای تر و خشک را برای مدیریت آسان و راحتر در مبداء تولید، از یکدیگر تفکیک کنند.
معاون شهردار قم با بیان اینکه پیشگیری از تولید زباله و یا به حداقل رساندن آن یکی از متداولترین راهکارهای مقابله با زباله به عنوان یکی از موثرترین عوامل آلودگی های محیط زیست و طبیعت پیرامون زندگی انسان ها است، افزود: ترویج فرهنگ مصرف کالا و اجناس مختلف بویژه کالاهایی که منشاء تولید حجم قابل توجهی از پسماند هستند، موجب شده تا معضل انباشت بیش از حد زباله به یکی از مهمترین نگرانی ها و دغددغه های زیست محیطی جامعه تبدیل شود.
قاری قرآن همچنین حرکت اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی تحت عنوان 'نه به ریختن زباله' را اقدامی موثر و ارزشمند برای فرهنگ سازی در جامعه دانست، و بر تداوم آن تاکید کرد.
7403 / 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده:جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما