شناسهٔ خبر: 67708539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد

آماده‌سازی راه‌های استان همدان برای تردد زائران اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: آماده‌سازی راه‌های استان برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ در اولویت قرار گرفته است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مهرداد آهکی امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله در ایام اربعین حسینی جاده‌های استان همدان پذیرای میلیون‌ها زائر و دلداده حضرت ابااعبدالله حسین (ع) است و در استان حدود ۲ هزار کیلومتر مسیر منتهی به مرزهای سه گانه کشور وجود دارد.

وی با اشاره به آماده‌سازی راه‌های استان برای ایام اربعین حسینی، افزود: هم‌اکنون علاوه بر فعالیت اکیپ‌های پیمانی افزون بر ۵۰۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری در قالب ۶۰ اکیپ در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی همدان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: در همین راستا افزون بر ۶۵۰ کیلومتر خط‌کشی ،۸۲ کیلومتر روکش آسفالت ،۴ هزار ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی تعدیل شیب شیروانی، تعمیر و نصب ۶ هزار عدد تابلو و علائم، رفع ۸ نقطه حادثه خیز و… در راه‌های همدان انجام شده و این روند همچنان به طور ویژه ادامه خواهد داشت.

آهکی اضافه کرد: فعالیت ۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی، ساخت و پاک سازی پارکینگ حاشیه جاده‌ها، گشت نامحسوس راهداری و پلیس راه، ارتقا ایمنی تقاطع‌ها، به روز رسانی روشنایی‌ها و تابلو و علائم، هماهنگی افزون بر هزار و ۶۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابجایی زوار اربعین و… از جمله اقدامات این اداره کل در ایام اربعین حسینی خواهد بود.

نظر شما