شناسهٔ خبر: 1850780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

لاله افتخاری:

ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی ضایعه‌ای سنگین برای همه گروه‌های حامی ولایت و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی از شخصیت های مهم و اثرگذار تاریخ انقلاب بودند و فقدان ایشان، ضایعه‌ای سنگین برای همه است.

صاحب‌خبر -

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با رسا، درباره شخصیت علمی، فقهی و فرهنگی آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت: ایشان شخصیتی بی نظیری از نظر فقهی، فرهنگی و علمی داشتند که فقدان ایشان ضایعه سنگینی برای جامعه دینی، مذهبی و علمی کشور خواهد بود.

 

افتخاری به فعالیت های علمی و فرهنگی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و افزود: از جمله کارهای مهم علمی ایشان تأسیس و مدیریت دانشگاه امام صادق است که فارغ التحصیلان آن از جمله افراد متخصص و متعهد است که این امر ناشی از نگاه مدبرانه، دلسوزانه و انقلابی ایشان در عرصه های علمی و تخصص کشور بودرو ایشان در مسایل دیگر نیز همین طور بود و همین مساله از دست دادن ایشان را برای ما بسیار سخت می‌کند.

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس به سوابق انقلابی ایشان در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و درباره جایگاه سیاسی ایشان در میان گروه های سیاسی مختلف گفت: ایشان به عنوان یک شخصیت سیاسی که در رأس گروه هایی که در راه نظام و ولایت فعالیت داشتند، بسیار تاثیرگذار، موفق و مورد اجماع همه گروه ها و مورد احترام آن ها بودند.

 

وی افزود: ایشان در مقام دفاع از ولایت نقش بسیار موثر و مهمی داشتند و در جایگاه رییس مجلس خبرگان رهبری از کیان رهبری و ولایت فقیه همواره دفاع و حراست داشتند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تبعات فقدان آیت الله مهدوی کنی در عرصه های سیاسی کشور ابراز داشت: آیت الله مهدوی کنی از شخصیت های مهم و اثرگذار تاریخ انقلاب در پیش از پیروزی و پس از پیروزی آن و از ذخایر این نظام و انقلاب بودند و فقدان ایشان، ضایعه‌ای سنگین برای همه ماست.

 

وی تصریح کرد: گروه های سیاسی ولایی و انقلابی راه ایشان را ادامه خواهند داد و اجازه نخواهند داد در فقدان ایشان کوچکترین لطمه ای به نظام وارد شود و راه انقلابی ایشان پر رهرو است. /805/ت302/ج

نظر شما