شناسهٔ خبر: 1845481 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

از ایجاد تشکلهای مردمی توسط بازنشستگان حمایت می کنیم

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : رشد 10 درصدی صنعت و معدن کشور طی سه ماهه اول سال و رشد مثبت تولیدات کالاهای منتخب طبق آمار بانک مرکزی حاکی از این است که رکود را پشت سر گذاشته ایم ولی هنوز با رونق اقتصادی فاصله داریم.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا محمد رضا نعمت زاده دیشب درجمع بازنشستگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود: بسیار علاقمندم که ازایجاد NGO  های اجتماعی ، آموزشی و فرهنگی و ... توسط بازنشستگان حمایت کنم و شما بازنشستگان عزیز نباید با برون رفت از کارهای رسمی از کار منفک شوید بلکه باید جوانهای بیشتری جایگزین شما شوند و از تجربیات شما در پیشبرد امور جامعه استفاده شود.

نعمت زاده دراین نشست که به مناسبت 25 ذی حجه روز تکریم خانواده و بازنشستگان برگزار شد ، اضافه کرد : نسل جوان به کار مولد نیاز دارد و صنعت و معدن و تجارت هم که حدود یک ثلث اقتصاد ملی را تشکیل می دهد حکم پیشران را در تحولات رونق دارد و امیدواریم با کمک صنعتگران ، معدنکاران و صادر کنندگان و تجار بتوانیم حرکتهای بیشتری در جهت رونق اقتصادی ایجد کنیم.

نعمت زاده اظهار کرد : شما  بازنشستگان و تجربیات شما قطعا چه در بخش های فنی و کارشناسی و اداری و مالی و اجرایی و چه اجرای پروژه ها می تواند موثر واقع شود.

وی ادامه داد: جوانان به مربی نیاز دارند وشما می توانید مربیان خوبی برای نسل آینده باشید.
در این مراسم همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : این نشست آغاز یک حرکت نو برای ارتباط بیشتر بازنشستگان با مجموعه وزارتخانه است.

 علی یزدانی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی منسجمی از بازنشستگان این وزارتخانه نداریم افزود : بر اساس آمار موجود بیش از 3500 بازنشسته داریم که 1500 نفر عضو کانون بازنشستگان این وزارتخانه هستند.

 وی برگزاری این مراسم را بنابر تاکید وزیرعنوان کرد و افزود : طی 17 سال گذشته چنین حرکت جمعی شکل نگرفته بود و انشاءاله تداوم یابد.

در ادامه مراسم رییس کانون بازنشسگان وزارت بازرگانی سابق با اشاره به سابقه شکل گیری این کانون افزود : تاسیس کانون بازنشستگان موضوعی شعاری نیست بلکه از ضروریات و واجبات است.

گلچهره شاه کرمی اضافه کرد : کانون جایی است برای مراجعه بازنشستگان و امیدواریم برنامه های سیاحتی و زیارتی و کنفرانس ها و .. در این مجمع شکل بگیرد.

در این نشست صمیمانه بازنشستگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز بر استفاده از اطلاعات و بهره گیری از تجارب آنان تاکید کردند.

محمد جعفرلاری که قبل از باز نشستگی  18 سال مدیر کل صنایع برق و الکترونیک و 6 سال مشاور تولید  وزارت صنایع و معادن سابق بوده است ایجاد اتاق فکر را در هر شاخه از صنعت و معدن و تجارت مفید عنوان کرده و گفت: با تشکیل این اتاقهای فکر صنعتگران  و مسوولین اجرایی می توانند تجربیات مفید خود را در اختیار مسوولین فعلی قرار دهند تا راه رفته دوباره پیموده نشود.

به گفته وی ذخایر خوبی از نیروهای انسانی مفید و با تجربه در بین بازنشستگان هست که بعضا بلا استفاده می ماند.

همچنین محمد رضا منصوری میری کارشناس مسوول اداره کارگزینی وزارت صنایع و معادن سابق بر راه اندازی اتاق فکر در رسته های امور اجتماعی ، اداری ، مالی و مهندسی و .. تاکید کرد و گفت : این اقدام باعث انتقال تجارب از نسلی به نسل بعد می شود.

وی برگزاری نشست های صمیمانه و تقدیر از بازنشستگان را تقدیر از زحمات سالهای طولانی خدمت آنان در حوزه های صنعت ، معدن و تجارت عنوان و بر تداوم این حرکت تاکید کرد.

 در انتهای این مراسم از یازده نفر از بازنشستگان سال قبل وزارت صنعت ، معدن و تجارت به نمایندگی از سایر بازنشستگان و به میمنت دولت یازدهم از سوی وزیر و معاونین وی با اهدای لوح تقدیر سپاسگذاری و تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما