شناسهٔ خبر: 1821437 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ایوبی در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران:

سینما بهترین معرف سرزمین ایران در دنیاست

گروه هنر: رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ضمن درخواست از مسئولان برای حمایت از سینما گفت: من مطمئنم زبان تصویر می‌تواند سرزمین ایران به خوبی به دنیا معرفی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد احسانی معاون نظارت و ارزشیابی، محمد طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و جمعی از میهمانان خارجی و هیئت داوران به میزبانی حبیب ایل‌بیگی دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حبیب ایل‌بیگی، دبیر سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: خدا را شاکرم که توفیق خدمتگزاری سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم کوتاه را نصیبم کرد. همچنین از حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی به خاطر اعتمادی که به اینجانب کرده‌اند و مسئولیت دبیری این دوره از جشنواره را به بنده سپردند، کمال تشکر را دارم.

دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به ماهیت این دوره از جشنواره فیلم کوتاه گفت: در این دوره از جشنواره شاهد نمایش آثاری بوده‌ایم که بذر آنها در جشنواره‌های منطقه‌ای و استانی و نیز در دوره‌های آموزشی انجمن گذاشته شده بود. کیفیت آثار و محتوای فیلم‌ها چیزی نیست که یک شبه بتوان آن را در فیلم‌ها تزریق کرد.

وی افزود: اگر انتظار داریم جشنواره بعدی به لحاظ کیفیت آثار رشد قابل توجهی نسبت به تولیدات امسال داشته باشند بایستی شرایط تولید فیلم کوتاه را در کشور بهبود بخشیم. ما معتقدیم از کشت ناکرده، نمی‌توان انتظار درو داشت.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در ادامه با اشاره به این مطلب که جشنواره فیلم کوتاه تهران  کارنامه‌ای 2 ساله برای این عرصه است بیان کرد: این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران را می‌توان عرصه‌ای برای بررسی کارنامه 2 ساله فیلم کوتاه تهران دانست.

ایل‌بیگی در ادامه تصریح کرد: در این دوره از جشنواره آثاری به نمایش درآمد که چهره مقاومت در منطقه و ارزش‌های دفاع مقدس را به زیباترین شکل ممکن به نمایش کشید و از طرفی آثاری که مستندسازان جوان از جغرافیای طبیعی و تنوع فرهنگی کشور به تصویر کشیدند ظرفیت فرهنگی کشور را برای مخاطب غیرایرانی به خوبی نشان می‌دهند.

دبیر سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم کوتاه در پایان صحبت‌های خود گفت: علی‌رغم مشکلات اجرایی، پروژه نگران سازی و بی‌اعتماد کردن مسئولان نسبت به فیلمسازان جوان کشور که توسط برخی از افراد مغرض بنا بود اجرا شود، نتوانست گردی بر دامن این جشنواره بیفشاند و به حمد الله قاطبه شرکت‌کنندگان در جشنواره رضایت نسبی از برگزاری مناسب از جشنواره را ابراز داشتند.

در ادامه این مراسم هیئت داوران بخش بین‌الملل سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیانیه هیئت داوران را قرائت کردند و پس از آن فرشته طائرپور به عنوان تهیه‌کننده سینمای ایران که در هیئت داوری بخش بین‌الملل نیز حضور داشت صحبت‌هایی را ارائه کرد.

جشنواره فیلم تهران بهترین محل برای دیدن فیلم کوتاه است

طائرپوردر بخشی از صحبت‌های خود بیان کرد: نمایش و تماشای فیلم‌های کوتاه این نکته را به یاد می‌آورد که هیچ محفلی جز جشنواره‌هایی از این دست برای دیدن این فیلم‌ها وجود ندارد.

این تهیه‌کننده سینما خطاب به رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: من تشکر می‌کنم که گروه  هنر و تجربه تشکیل شد که این اتفاق مهمی است، اما جا دارد برای این همه پتانسیل موجود در فیلم کوتاه محفلی فراهم شود.

وی افزود: ای کاش بعضی از دوستان فیلم کوتاه را می‌دیدند تا بدانند هر نوع مسئله‌ای سیاه‌نمایی نیست، بلکه حساسیت اجتماعی است.

پس از پایان صحبت‌های طائرپور مراسم تجلیل از فرهاد مهرانفر و شهرام مکری برگزار شد و در ادامه حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی سخن گفت.

رئیس سازمان سینمایی گفت: فیلمسازان فعال در عرصه فیلم کوتاه آینده سینمای ایران هستند من هر بار که به انجمن سینمای جوان می‌آیم شهرام مکری و مکری‌های فراوان را می‌بینم که چشم و چراغ سینمای ایران هستند.

ایوبی گفت: یکی از مشکلات انجمن سینمای جوان دیده نشدن آثار فیلمسازان فیلم کوتاه است. بنده هم از همان روز اول بر این نکته تأکید داشته‌ام، اما چه کنیم که  تعداد اندکی از سالن‌ها را می‌توانیم به هنر و تجربه اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: خوشحالم هنر و تجربه شروع خوبی داشت و امیدوارم با حمایت همه مدیران این گروه سینمایی به خوبی فعالیت کند.

ایوبی در ادامه افزود: دیده شدن سینمای کوتاه تنها به عهده سازمان سینمایی نیست، بلکه ما همچنان دستمان به سوی صدا و سیما دراز است تا در این عرصه فعالیت‌های جدی انجام دهد.

رئیس سازمان سینمایی متذکر شد : امروز زبان تصویر بهترین زبان برای نشان دادن فرهنگ و هنر و شعر و ادب فارسی است. من مطمئنم  زبان تصویر می‌تواند سرزمین ایران به خوبی به دنیا معرفی کند.

ایوبی در پایان اظهار کرد: امروز از همه مسئولان، دولتمردان و مجلس می‌خواهم با سینما آشتی کنند و این هنر صنعت را حمایت کنند. همه ما باید به کمک سازمان سینمایی بیاییم تا بهترین بهره را از خلاقیت جوان ببریم.

نظر شما