شناسهٔ خبر: 1816143 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان سینمایی:

از نمایندگان مجلس می خواهم با سینما آشتی کنند

رییس سازمان سینمایی که روزهای پرچالشی را با مجلس پشت سر می گذارد در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران از مسئولان و نمایندگان مجلس خواست با سینما آشتی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌ الله ایوبی رییس سازمان سینمایی امشب 27 مهرماه در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران با تحسین فیلمسازانی چون شهرام مکری گفت: من هر وقت به انجمن سینمای جوان می‌آیم آینده روشن سینمای ایران را تصور می‌کنم و هر زمان که شهرام مکری را می‌بینم به آینده سینمای ایران امیدوار می‌شوم. یکی از مشکلات انجمن سینمای جوان و فیلم‌های کوتاه دیده شدن بود و من هم از روزهای اول این دل‌ مشغولی را داشتم.

وی افزود: سینمای هنر و تجربه، یک تجربه با امکانات بسیار اندک است به طور مثال ما از سیصد و اندی سالن سینما که در کشور داریم فقط می توانیم تعداد کمی از آنها را به گروه هنر و تجربه اختصاص دهیم. ولی با همه این شرایط خوشحالم که گروه هنر و تجربه خوب آغاز شد و امیدوارم با حمایت همه شما جوانان و مدیران و مسئولان و اهالی سینما بتواند موفق شود و بخشی از هنری  کشورمان در آن دیده شود و در آینده تعداد سالنهای گروه هنر و تجربه افزوده شود.

ایوبی با تاکید بر جایگاه سینمای ایران در جهان عنوان کرد: می‌دانم در کشورهای اطراف آرزوی داشتن استعدادهای جوان ایران را دارند. اگر حتی بپذیریم که همه حرف‌های خوب دنیا گفته شده مطمئن باشید بسیاری از این حرف‌ها به گوش بسیاری نرسیده و زبان تصویر بهترین زبان برای رساندن این حرف‌ها به گوش جهانیان است. مطمئنم سینماگران جوان می‌توانند با زبان تصویر پیام‌رسان فرهنگ و تمدن ایرانی باشند.

وی عنوان کرد: در بخش بزرگی از جهان با زبان گلوله صحبت می‌کنند اما در ایران مفتخریم که به جای زبان گلوله با هنر ارتباط برقرار می‌کنیم. مردم ما نشان دادند سینما را دوست دارند و گیشه‌ها نیز پررونق شده است.

ایوبی تاکید کرد: سال گذشته از مردم خواستم با سینما آشتی کنند ولی امروز از مسئولان، دولتمردان و نمایندگان مجلس درخواست می کنم که با سینما آشتی کنند و سینما را جدی بگیرند و نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند اگر قبول داریم زبان سینما معجزه می‌کند و جزو چند کشور دارای سینما هستیم و سینماگران با استعداد و بزرگی داریم، باید به جوانان کمک کنیم.

این مدیر ارشد سینمایی با اشاره به بودجه کمی که در اختیار سازمان سینمایی است، بیان کرد: جا دارد به این نکته اشاره کنم که بودجه سازمان سینمایی خیلی کم است و با چنین بودجه ای نمی توان هیچ کاری انجام داد. ما برای اینکه فیلم های کوتاه بهتر دیده شوند تنها هستیم و با امکانات کم نمی توانیم فرصت دیده شدن فیلم های شما را فراهم کنیم به همین دلیل همچنان دست نیازمان به سوی سازمان صدا و سیما دراز است چون می‌تواند نقش موثری در نمایش این فیلم‌ها داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی در پایان سخنانش با تشکر از حبیب ایل‌بیگی دبیر جشنواره فیلم کوتاه گفت: جا دارد از حبیب ایل‌بیگی به عنوان مدیری دلسوز تشکر کنم که بیشتر وقت خود را در شهرستان‌ها می‌گذراند. تمرکززدایی و عدالت فرهنگی در این عرصه به دور از شعارها انجام شده اما با بودجه ناچیز سازمان سینمایی هیچ کاری نمی‌شود انجام داد. به هر حال او سعی کرد این بودجه کم را به تمام شهرها اختصاص دهد تا بچه‌های مستعد متوجه شوند برای درخشیدن و شهرام مکری شدن نیازی به آمدن به تهران ندارند.

فرشته طائرپور تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران نیز در این مراسم و هم راستا با صحبت های ایوبی از نمایندگان مجلس خواست که به سینما توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هنوز فرصت مناسبی برای دیده شدن فیلم های کوتاه و مستند در سینمای ایران فراهم نیست، بیان کرد: راه اندازی گروه هنر و تجربه اتفاق خوبی است و من برای مسئولان صدا و سیما و نمایندگان مجلس و وزارت آموزش و پرورش و دیگر ارگان های ذیربط متاسفم که از وجود چنین گنجینه ای در کنارشان بی خبر هستند.

طائرپور افزود: آرزو می کنم روزی این دوستان بتوانند منتخب فیلم‌ های جشنواره فیلم کوتاه تهران را ببینند و درک کنند که در سینمای کوتاه صحبت کردن از افسردگی، شکست، فقر، جنگو تبعات آن سیاه‌نمایی نیست بلکه حساسیت اجتماعی است.

تجلیل از فرهاد مهران فر و شهرام مکری بخش دیگر این مراسم بود.

 

نظر شما