شناسهٔ خبر: 1823474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

درگوشی های سینمایی؛

ازنمایندگان مجلس می خواهم با سینما آشتی کنند

به این جمع بندی رسیدیم که فیلم‌هایی که درباره آن‌ها صحبت می‌شود فیلم‌های اجتماعی شده‌اند. البته ممکن است لازم باشد مثلا «عصبانی نیستم» اصلاحات دیگری هم داشته باشد و شاید این درخواست را از کارگردان فیلم داشته باشیم تا به این ترتیب نگرانی برخی از آقایان هم برطرف شود.

صاحب‌خبر -

رییس سازمان سینمایی که روزهای پرچالشی را با مجلس پشت سر می گذارد در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران از مسئولان و نمایندگان مجلس خواست با سینما آشتی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی اعتدال ، حجت‌ الله ایوبی رییس سازمان سینمایی روز گذشته 27 مهرماه در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران با تحسین فیلمسازانی چون شهرام مکری گفت: من هر وقت به انجمن سینمای جوان می‌آیم آینده روشن سینمای ایران را تصور می‌کنم و هر زمان که شهرام مکری را می‌بینم به آینده سینمای ایران امیدوار می‌شوم. یکی از مشکلات انجمن سینمای جوان و فیلم‌های کوتاه دیده شدن بود و من هم از روزهای اول این دل‌ مشغولی را داشتم.

 

 


ایوبی تاکید کرد: سال گذشته از مردم خواستم با سینما آشتی کنند ولی امروز از مسئولان، دولتمردان و نمایندگان مجلس درخواست می کنم که با سینما آشتی کنند و سینما را جدی بگیرند و نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند اگر قبول داریم زبان سینما معجزه می‌کند و جزو چند کشور دارای سینما هستیم و سینماگران با استعداد و بزرگی داریم، باید به جوانان کمک کنیم.

 

این مدیر ارشد سینمایی بیان کرد: روز گذشته (یک‌شنبه، 27مهرماه) جلسه بسیار خوبی با نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و بنای این کمیسیون برتعامل‌، همکاری، کمک به سینمای کشور و سازمان سینمایی است، به همین دلیل فکر می کنم نتایج جلسه برای جامعه سینمایی رضایت‌بخش خواهد بود.

 

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به این موضوع که از زمان حضورش در سازمان سینمایی بسیاری از فیلم‌های توقیفی هنوز امکان نمایش عمومی پیدا نکرده‌اند و آیا فیلم‌هایی مثل «عصبانی نیستم» یا «قصه‌ها» که این روزها فشار بیشتری روی آن‌ها وارد می‌شود اکران خواهند شد یا خیر، گفت: من برای اکران آمده‌ام نه توقیف و فضای جلسه با کمیسیون فرهنگی مجلس را هم فضای اکران دیدم نه توقیف.

وی افزود: فکر می‌کنم به این جمع بندی رسیدیم که فیلم‌هایی که درباره آن‌ها صحبت می‌شود فیلم‌های اجتماعی شده‌اند. البته ممکن است لازم باشد مثلا «عصبانی نیستم» اصلاحات دیگری هم داشته باشد و شاید این درخواست را از کارگردان فیلم داشته باشیم تا به این ترتیب نگرانی برخی از آقایان هم برطرف شود.

ایوبی همچنین در پاسخ به بحث‌هایی که مطرح می شود تا صدور مجوزهای فیلم های سینمایی از سازمان سینمایی و وزارت ارشاد گرفته شود، توضیح داد: هیچ کدام از نمایندگان مجلس در کمیسیون فرهنگی چنین درخواستی نداشتند و جلسه‌ای که با آن‌ها داشتیم تعاملی بود. حال اگر در جای دیگری از مجلس چنین خبری هست، نه نمایندگان کمیسیون فرهنگی اطلاع داشتند و نه ما .


 

آزاده نامداری رکوردشکن شد!

 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی اعتدال ، حضور آزاده نامداری در برنامه یکی از شبکه های استانی، موجب شد تا میزان ارسال پیامک بینندگان به آن رکوردشکن شود. این خبر را نامداری در اینستاگرام خود به همراه دو عکسی که می بینید، منتشر کرده است. او با حضور در برنامه «شب آدینه»، در صدا و سیمای مرکز استان همدان رکورد شکست.طبق اعلام سامانه پیام کوتاه مرکز همدان ، در برنامه  شب آدینه  با حضور وی رکورد آمار پیامکی این برنامه از سراسر کشور شکسته شد.

 

 

 

 

 

نظر شما