شناسهٔ خبر: 18062865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ساجدی در گفت‌و گو با خبرگزاری دانشجو:

سخنرانی نماینده آمریکا در اجلاس امنیتی مونیخ بیانگر سرگردانی آنهاست

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سخنرانی رئیس شاخه جمهوری خواهان آمریکا در اجلاس امنیتی مونیخ نشان دهنده سرگردانی آمریکایی ها ست و هیچ گاه این کشورمثل الان از هم گسیخته نبود.

صاحب‌خبر -

محمد ساجدی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اینکه سران اطلاعاتی آمریکا حاضر نیستند اطلاعات حساس آمریکا را در اختیار ترامپ قرار دهند، گفت: از زمانی که ترامپ در آمریکا سر کار آمده است اتفاقات و سوالات زیادی ذهن همه جهان را در گیر خود کرده است از جمله اینکه آیا ممکن است ترامپ آدم روس ها باشد؟ آیا واقعا روس ها در روی کار آمدن وی نقش داشتند؟ و ...

 

وی ادامه داد: ترامپ سابقه کار اجرایی و سیاسی ندارد و به جرات می توان گفت حتی یک خط کتاب در زمینه مسائل اداره کشور نخوانده است و صرفا با تکیه بر ثروت در یک اتفاق برنده شد.

 

ساجدی با اشاره به زیرکی رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: پوتین فردی باهوش است که با عجله تصمیم نمی گیرد همان طور که در جریان اخراج دیپلمات های کشورش از آمریکا بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گدار به آب نزد و اقدام متقابل در قبال آمریکایی ها انجام نداد.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سخنرانی رئیس شاخه جمهوری خواهان آمریکا در اجلاس امنیتی مونیخ این سخنرانی را نشان دهنده سرگردانی آمریکایی ها خواند و ادامه داد: هیچ گاه آمریکا مثل الان از هم گسیخته نبود.

 

وی افزود: ترامپ عنوان کرده است که دنبال جنگ جدید نیست البته در جای دیگر نیز در قبال ایران گزینه نظامی را رد نکرده بود بر همین اساس کسانی که حرف زیاد می زنند از محتوا و  عمل خالی و صرفا به دنبال لفاظی کردن هستند.

 

ساجدی در پایان این گفتگو با تاکید بر اینکه آمریکای امروز آمریکای گذشته نیست، خاطرنشان کرد: ترامپ تمام حرف های قبل از انتخابات خود را چه در موضع سیاست خارجی و حتی در مواضع سیاست داخلی پس گرفته است و با این حساب کماکان شخصیت سیاسی ترامپ قابل پیش بینی نیست.

نظر شما