شناسهٔ خبر: 17643644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در رده سنی 30 تا 69 سال انجام می‌شود؛

اجرای طرح غربالگری سلامت با همکاری 650 مددجوی شهرستان دیواندره

مدیرکل کمیته امداد شهرستان دیواندره عنوان کرد: طرح غربالگری بیماری‌های غیرواگیر با همکاری مرکز بهداشت شهرستان انجام می شود و جامعه هدف اجرای این طرح 650 نفر از مددجویان این شهرستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد ایازی در بازدید از طرح غربالگری سلامت مددجویان شهرستان دیواندره، عنوان کرد : این طرح با هدف پیشگیری و درمان  بیماری‌های غیر واگیر فشارخون، قندخون و چربی خون و برای مددجویان شهری رده سنی 30 تا 69 سال انجام می شود.

وی افزود: این طرح با همکاری مرکز بهداشت شهرستان انجام می شود و جامعه هدف اجرای این طرح 650 نفر از مددجویان این شهرستان است.

ایازی اظهار داشت: هزینه‌های اجرای طرح غربالگری سلامت مددجویی‌توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی، کاهش فعالیت و الگوی غذایی نامناسب، بروز چاقی، فشارخون و دیابت در حال افزایش است، این برنامه با هدف شناسایی موارد جدید این بیماری‌ها و بهبود سطح سلامتی جامعه تحت حمایت این نهاد انجام می‌شود.

ایازی با بیان اینکه یکی از برنامه های کمیته امداد تلاش در جهت تامین، حفظ و ارتقای سلامت مددجویان و اقشار ضعیف جامعه است، گفت: کمیته امداد شهرستان دیواندره هم اکنون از ۳۰ بیمار خاص شامل بیماران دیالیزی، پیوند کلیوی و مبتلا به ام.اس، ۲۳ بیمار زمین‌گیر و بیش از ۲۵۰ بیمار صعب‌العلاج شامل بیماران مبتلا به سرطان، دیابت، فشارخون وسایر بیماری ها حمایت می کند.

وی در ادامه افزود: ۱۳۰ کودک دچار سوء تغذیه که توسط مرکز بهداشت دیواندره شناسایی و معرفی شده است از طریق این نهاد سبد غذایی دریافت می‌کنند.

ایازی بیان کرد:  کمیته امداد و مرکز بهداشت این شهرستان در اجرای برنامه‌های مشترک درمانی و بهداشتی شامل، حمایت غذایی کودکان دارای سوء تغذیه و اختلال رشد، احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی، ارائه آموزش بهداشت به مددجویان و معاینات مددجویان و طرح‌های غربالگری درمانی و سلامت همکاری مشترک دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون سه هزار و 750 نفر  در قالب یک هزار و 800 خانوار از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، گفت: این تعداد جمعیت مددجویان  4.5 درصد از جمعیت شهرستان را شامل می شود.

نظر شما