شناسهٔ خبر: 42509294 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان امور دانشجویان:

ایجاد امکانات ورزشی در جوار خوابگاه‌های دانشجویی در راستای سلامت دانشجویان است

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان ایجاد امکانات ورزشی مانند زمین چمن، زمین کفپوش و سالن ورزشی در جوار خوابگاه‌های دانشجویی گفت: این اقدام در راستای توجه بیشتر به سلامتی دانشجویان است تا فرصت بیشتری برای ورزش داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مجتبی صدیقی روز چهار شنبه در آیین مجازی افتتاح ۲۸ پروژه ورزشی دانشگاه‌ها گفت: در همه دانشگاه‌ها اتاق تندرستی ایجاد شده است و در اکثریت دانشگاه‌ها نیز مرکز مشاوره سلامت دایر شده است تا به دانشجویان در امر ورزش مشاوره تخصصی بدهد.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۱۴۱ پروژه ورزشی زودبازده در همجواری خوابگاه‌های دانشجویی به بهره برداری رسیده است و در دانشگاه‌ها ۷۴ اتاق تندرستی و۷۶ مرکز مشاوره تندرستی ایجاد و ۷۲ سالن ورزشی تجهیز شده است.

 صدیقی با تاکید بر اهمیت سلامتی دانشجویان برای مسئولان وزارت علوم گفت: چندین سال است که طرح غربالگری جسمانی دانشجویان انجام می‌شود تا انواع آسیب‌های اسکلتی و بدنی آنان مشخص و برای درمان اقدامات لازم توصیه شود.

وی اظهار داشت: در آخرین طرح غربالگری صورت گرفته توسط مراکز مشاوره تندرستی دانشگاه‌ها ۴۰ هزار کارنامه سنجش جسمانی صادر شده است و این اطلاعات در حال آنالیز تخصصی است.

 

نظر شما