شناسهٔ خبر: 17241990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

روی خط خبر/ منابع سلامت را باید در بیمه سلامت تجمیع کنیم

رئیس بیمه سلامت با بیان این که منابع سلامت را باید در بیمه سلامت تجمیع کنیم گفت: باید در حوزه وزارت بهداشت و نظام بیمه ای کشور کنترل تقاضا را به عنوان ابزار حاکمیتی- سیاستی سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و لازمه این موضوع اجرای دقیق نظام ارجاع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس بیمه سلامت دربرنامه روی خط خبر شبکه خبر در خصوص کیفیت خدمات سلامت گفت: اگر کنترل تقاضا را با استفاده از نظام ارجاع درست کنیم و مردم در گام اول به واحد های ساده ارائه خدمت مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند - که در آن جا پزشک خانواده و تیم سلامت مستقراند - در کنترل تقاضا موفق خواهیم شد.

وی افزود: گام گذاشتن در مسیر نظام سلامت خود نیازمند جهان بینی و عزم ملی در کشور است که اگر این مسیر درست طی شود به خودی خود مفقیتی بزرگ است. 

رئیس بیمه سلامت گفت: ما در حوزه وزارت بهداشت و نظام بیمه ای کشور باید کنترل تقاضا را به عنوان ابزار حاکمیتی- سیاستی سرلوحه کارهای خود قرار دهیم  و موظفیم از سیاست ها و خط مشی های وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت پیروی کنیم.

وی در خصوص برنامه ها و خدمات جدید بیمه سلامت گفت: ما در سازمان بیمه سلامت به عنوان خریدار خدمت باید در بسته خدمتی خود بازنگری کنیم  بسته خدمتی ما باید در برگیرنده نیازهایی بر اساس بار و سیمای بیماری ها باشد و پیش نیاز آن این است که بتوانیم روند درستی را در پیش بگیریم.

رئیس بیمه سلامت کشور با بیان اینکه منابع سلامت را باید در بیمه سلامت تجمیع کنیم افزود: باید تفاهم نامه ای بین بیمه سلامت، وزارت بهداشت و سازمان مدیریت برنامه ریزی داشته باشیم که روند تخصیص، تامین منابع و نظارت را به عنوان حقوق اجتماعی مردم  که نماد حقوق شهروندی در حقوق سلامت است داشته باشیم.

رئیس بیمه سلامت گفت: در سال 93 ده میلیون نفر بیمه سلامت شدند که این رقم در سال 94 به 11 میلیون نفر رسید.

کبیر افزود: در سال 93 دو اتفاق مهم افتاد، جمعیت بیمه شدگان جدید و حرکت به سمت منطقی ساختن قیمت خدمات که افزایش 33 درصدی تعرفه ها. رئیس بیمه سلامت گفت: وقتی قیمت خدمات و پرداخت در حوزه سلامت به ارائه کنندگان بالا می رود باید انتظار داشته باشیم که در هر جایی ممکن است تقاضاهای غیرضروری ایجاد شود.

رئیس بیمه سلامت تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که باید واقعیت ها را به خوبی درک کنیم و بدانیم که منابع و همچنین تولید ناخالص کشورمان محدود است و مجاز نیستیم دولت را بی جهت به چالش بکشیم.

وی تصریح کرد: ما باید قدرموهبتی را که رهبرانقلاب، دولت و مجلس برای حوزه سلامت فراهم کردند به خوبی بدانیم و تلاش کنیم این موهبت که بعد از پیروزی انقلاب برای اولین بار در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد و اقدام ساده و آسانی هم نبوده و برای شکل گیری منابع آن از حمایت های ویژه دولت، مجلس و ارکان دولت و همچنین حمایت های رهبر انقلاب برخوردار بوده است که  دولت هم به دنبال این بوده است که سطح دسترسی، برخورداری و بهره مندی گروه های آسیب پذیر جامعه را بالا ببرد که این طرح نظام سلامت باید به ابزاری به نام کنترل تقاضا مجهز شود.

کبیرافزود: وقتی قیمت خدماتی را بالا می بریم از سوی دیگر بار مراجعه زیاد می شود و ممکن است با درصدهای واقعی و غیرواقعی مواجه شویم.

رئیس بیمه سلامت افزود: کنترل تقاضا را باید با توجه به استفاده از نظام ارجاع درست کنیم و مردم در گام اول باید بدانند به کجا مراجعه کنند. 

رئیس بیمه سلامت افزود: مهم ترین استراتژیک در تمامی کشورهای در حال توسعه همانند ایران، تایلند، ترکیه وکره جنوبی استفاده و برقراری نظام ارجاع است که به عنوان شریان حیاتی نظام سلامت و توصیه سازمان بهداشت جهانی است.

دانلود

 

نظر شما