شناسهٔ خبر: 1706332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حاشیه‌های فارس از همایش همگرایی اصولگرایان

شرط مصباح‌ برای اصولگرایی/ مصونیت 99 درصدی اصولگرایان به روایت آیت‌الله/ یک گام بسوی وحدت

پس از پایان رسمی همایش، بازار گفت‌و‌گوی خبرنگاران با فعالان سیاسی داغ شد و حداد عادل اولین کسی بود که ارزیابی مثبت خود را از گام اول همگرایی اصولگرایان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، «همایش همگرایی اصولگرایان» با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی عصر امروز شنبه از ساعت 15 تا 18 در مجتمع 13 آبان تهران برگزار شد.

در این همایش که به میزبانی حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز برگزار شد،‌ علاوه بر آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله موحدی‌کرمانی، سعید جلیلی، غلامعلی حداد عادل،‌ طیف‌های مختلف اصولگرایی از جمله اعضای جبهه پیروان، حزب موتلفه اسلامی، جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران، اصناف و بازار، جمعی از نمایندگان مجلس و برخی وزاری دولت نهم و دهم نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، سعید حدادیان مداح اهل بیت به مناسبت عید سعید غدیر خم به مدیحه سرایی پرداخت که پس از آن هم مصافحه و تبریک عید به اصولگرایان از سوی این مداح باعث شد عکاس‌ها اولین سوژه‌های خبری خود را دشت کنند.

مجری برنامه پس از خوشامدگویی و تبریک ایام عید ولایت، درگذشت صبیّه حجت‌الاسلام تقوی را که شب گذشته دار فانی را وداع گفته بود، تسلیت گفت.

حضور غلامعلی حداد عادل و سعید جلیلی در همایش همگرایی اصولگرایان باعث شلوغ‌کاری عکاسان شد که حجت‌الاسلام تقوی از آنها خواست در مقابل مهمانان تجمع نکنند.

ازدحام جمعیت و حضور طیف‌های مختلف اصولگرایی که تقوی آن را «استقبال گسترده» نامید، موجب شد برخی از چهره‌های سیاسی از جمله نبویان ناچار شوند به صورت ایستاده برنامه را دنبال کنند و سلیمانی جای خود را به حداد عادل بدهد و با خالی شدن جای هر مدعو، مسئولان همایش، مدعو بعدی را جای او بنشانند.

پس از ارائه گزارش تقوی به اصولگرایان و تاکیدش بر اینکه «گزارش‌ها را فقط و فقط به جامعه روحانیت و جامعه مدرسین و آیت‌الله مصباح می‌دهد»، آیت‌الله مصباح سخنرانی خود را آغاز کرد.

آیت‌الله مصباح در بخشی از صحبت‌های خود گفت «طبق ادبیات روز، جامعه ما دو گروه است، اصولگرا و غیر اصولگرا؛ اگر بنا بر رعایت اصول گذاشته شود، 99 درصد مصونیت ما تضمین شده است.»

همچنین وقتی آیت‌الله مصباح در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «برخی می‌گویند ما خودمان رهبری را به اینجا رسانده‌ایم و کمک کردیم رهبری به این مقام برسد و نباید اینها را اصولگرای واقعی دانست» با تکبیر حضار همراه شد که البته وقتی یکی از حضار شعار «مرگ بر غارتگر بیت‌المال» سر داد با خنده حضار مواجه شد.

مصباح همچنین با اشاره به شاخصه‌های افراد جامعه در اصولگرا بودن و غیر اصولگرا بودن تصریح کرد: اصولگرا یعنی کسانی که ارزش‌ها را قبول کرده‌اند و حاضرند بر آنها پایداری کنند.

در حالی که سعید جلیلی در ردیف اول کنار اصولگرایان و بر روی صندلی‌هایی که بعدا به ردیف جلو اضافه شده بود، نشست، پس از حدود 25 دقیقه همایش را برای شرکت در جلسه شورای عالی امنیت ملی ترک کرد.

پس از پایان رسمی همایش، بازار گفت‌و‌گوی خبرنگاران با فعالان سیاسی داغ شد و حداد عادل اولین کسی بود که ارزیابی مثبت خود را از گام اول همگرایی اصولگرایان اعلام کرد و گفت کمال رسیدن به لیست واحد کمال مطلوب است.

حضور اصولگرایان تحول‌خواه، سنتی، پایداری و اعضای جامعتین در این نشست و تاکید همه آنها بر لزوم وحدت به عنوان یک امر ضروری از نکات مهم این نشست اصولگرایی بود.

انتهای پیام/

نظر شما