شناسهٔ خبر: 1704208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در نشست همگرایی اصولگرایان

تقوی: هدف ما کنار هم قرار دادن سلیقه‌های مختلف اصولگرایی است/ به جامعتین و آیت‌الله مصباح گزارش می‌دهیم

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه ما به دنبال دغدغه مقام معظم رهبری راه افتاده‌ایم، گفت: هدف ما این است که همه سلیقه‌های مختلف اصولگرایی را کنار یکدیگر جمع کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در نشست همگرایی اصولگرایان که عصر امروز در مجتمع 13 آبان تهران برگزار شد، با اشاره به روند برگزاری جلسات همگرایی میان طیف‌های مختلف اصولگرایان اظهار داشت: یک سال است که بحث همگرایی بین اصولگرایان را آغاز کرده‌ایم و از همه اصولگرایان با همه سلیقه‌ها تشکر می‌کنم و کسانی که در این جلسه هم حضور ندارند این حرکت را تأیید کرده‌اند.

وی با اشاره به تحولات پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بیان داشت: بعد از انتخابات عده‌ای از اصولگرایان نزد ما آمدند و گفتند که در داخل دولت به کار گرفته نمی‌شوند و حتی مسئولیت‌های برخی نیز گرفته شده بود و اظهار می‌کردند که سرخورده شده‌اند،‌ ما این پیام را خدمت آیت‌الله مهدوی‌کنی بردیم و ایشان نگران و ناراحت بودند و پیشنهاد دادند یکی از اعضای جامعه روحانیت این کار را (همگرایی اصولگرایان) به عهده بگیرند و به هر حال قرعه فال به نام من خورد و حدود یک سال است جلسات همگرایی اصولگرایان را تشکیل داده‌ایم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در تهران این چهارمین جلسه‌ای است که برگزار می‌شود، جلسه اول بهمن ماه سال گذشته و با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی برگزار شد و مباحث خوبی را مطرح کردند. جلسه بعدی روز سوم شعبان و همزمان با میلاد امام حسین (ع) بود که آیت‌الله موحدی‌کرمانی سخنرانی کردند و در جلسه سوم کمیته همگرایی اصولگرایان به مناسبت تولد حضرت صدیقه طاهره (س) از بانوان دعوت به عمل آورد و خانم‌های فعال جمع شدند و آیت‌الله جنتی سخنرانی کردند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: این جلسه چهارم همگرایی اصولگرایان است و از صحبت‌های شما استفاده می‌کنیم و از حضرتعالی تقاضا می‌کنیم که اینگونه حرکات متصل به ولایت را که همیشه کمک کرده‌اید این بار هم این حرکت را کمک کنید.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: من به 14-13 استان رفته‌ام و با چنین جلساتی روبه‌رو بوده‌ایم که استقبال عظیمی از آن شده است.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اهداف برگزاری این نشست‌ها، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که همه سلیقه‌های اصولگرایی را تجمیع کنیم و فکر آنها کنار یکدیگر جمع شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: ما به دنبال دغدغه حضرت آقا راه افتاده‌ایم؛ زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند با عنوان اعتدال نباید نیروهای مومن و ولایی را کنار بزنند، ما قصد کردیم نشاط عمومی به وجود بیاوریم و این جریان به این نیروها کمک کرد.

وی با انتقاد از برخی افراد که می‌گویند این جلسات را با چه کسی بسته‌اید، گفت: این جلسات پشت و رو ندارد و اگر بخواهیم گزارشی بدهیم این گزارش به جامعتین ارائه خواهد شد و همچنین خدمت آیت‌الله مصباح خواهد رسید.

تقوی تأکید کرد: ما مبلغان رهبری هستیم و می‌خواهیم اندیشه‌ها، مواضع و سخنان حکیمانه رهبری را به فهم خودمان تبلیغ و ترویج کنیم.

وی افزود: یک هفته در میان جلسه داریم و 60-50 نفر از اصولگرایان در آن حضور دارند و همفکری می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه این جلسات برای وفاق و همگرایی است، گفت:‌ افراد با تفکر اصولگرایی باید به جامعه نشاط بدهند و ما فقط همگرایی را دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: غدیر را یک فکر و یک فرهنگ می‌دانیم که باید در طول تاریخ جامعه بشری را بسازد و تربیت کند. هر حادثه‌ای که در تاریخ اتفاق می‌افتد پیامی در دل خود دارد و این انسان‌های هوشمند هستند که پیام تحولات اجتماعی را می‌گیرند و به آن عمل می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز  اظهار داشت: در مسیر حق باید بر حق تأکید کرد و آن را باید گفت و اگر کسانی هم نخواستند، نباید نگران شد. کارها را باید تمام کرد و نباید آن را نیمه‌کاره رها کرد و به دست تقدیر بسپاریم. پس اگر کسی مسئولیتی به عهده می‌گیرد باید به این نکته توجه کند که مسئولیتش را درست انجام دهد.

تقوی یادآور شد: پیام دیگر غدیر، شایسته‌سالاری است زیرا چهره‌های فراوانی در کنار پیامبر(ص) بودند اما غدیر بر محور شایسته‌سالاری شکل می‌گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز‌ آینده‌نگری، بهره‌گیری از فرصت‌ها و بی‌تفاوت نبودن نسبت به آینده را از دیگر پیام‌های غدیر دانست و خاطرنشان کرد: غدیر به ما می‌گوید بر محور فکری اهل بیت(ع) باید کارها را پیش برد و زمانی که غدیر شکل می‌گیرد، دشمنان ناامید می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما