شناسهٔ خبر: 1704385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تقوی:باید برای آینده برنامه داشته باشیم

منبع: تسنیم

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: وحدت اصول‌گرایان را دنبال می‌کنیم و از همه کسانی که در جلسات ما شرکت کردند و چه آنهایی که شرکت نکردند، اما کار ما را تایید کردند، تشکر می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز در همایش همگرایی اصولگرایان، ضمن تبریک عید غدیرخم، گفت: جفاست که این مجلس تشکیل شود و از صاحب غدیر سخن نیاید، زیرا غدیر یک برکه نیست، بلکه یک دریای مواج و عمیق است. غدیر یک فرهنگ است که باید در طول تاریخ جامعه بشری را بسازد.

وی افزود: هر حادثه‌ای که در تاریخ اتفاق می‌افتد پیامی در پی دارد و انسان‌های هوشمند پیام اتفاق‌های اجتماعی را می‌گیرند و به آن عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه غدیر هم مثل حوادث مهم تاریخی پیام‌هایی دارد که باید این پیام را بگیریم و درک کنیم، خاطرنشان کرد: غدیر زنجیره نبوت را به سلسله امامت پیوند می‌زند و حرکت‌های ائمه در طول تاریخ در غدیر با هدایت و رهبری امام و امامت دنبال می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه پیام دیگر غدیر این است که دین با ولایت کامل می‌شود، گفت: نعمت با ولایت تمام می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور شایسته‌سالاری را از دیگر درس‌های غدیر عنوان کرد و گفت: غدیر بر محور شایسته‌سالاری شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیام دیگر غدیر آینده‌نگری استف گفت: نگاه به آینده از اعتقادات و اصول دینی ماست و در تشیع اعتقاد به آینده روشن که سرتاپا امید و امیدواری است، از اصول است.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه باید به آینده امیدوار باشیم و برای آن برنامه داشته باشیم، استفاده از فرصت‌ها و مرجعیت فکری اهل‌بیت را پیام‌های دیگر غدیر دانست و گفت:یاس و نامیدی دشمنان با واقعه غدیر رقم خورد و باید در این جهت در حرکت باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: وحدت اصول‌گرایان را دنبال می‌کنیم و از همه کسانی که در جلسات ما شرکت کردند و چه آنهایی که شرکت نکردند، اما کار ما را تایید کردند، تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: جلسه امروز چهارمین جلسه همگرایی اصول‌گرایان در تهران است. سه جلسه اخیر با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله موحدی‌کرمانی و آیت‌الله جنتی برگزار شد و امروز از راهنمایی‌های آیت‌الله مصباح‌یزدی استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: ما برای دغدغه رهبری که فرمودند نیروهای مومن نباید به اسم اعتدال کنار زده شوند، کار خود را با جدیت ادامه دادیم. ما به دنبال نشاط اجتماعی جامعه هستیم و این هم به دولت و هم به همه خدمت‌گزاران انقلاب کمک می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه تاکید کرد: گزارش‌های جلسات خود را فقط به جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین و شخص آیت‌الله مصباح‌یزدی که از اعضای برجسته جامعه مدرسین هستند، ارائه می‌دهیم.

وی اظهار داشت: پشت پرده با هیچ‌کس نبسته‌ایم و خود را مقلدان حقیقی رهبری می‌دانیم و می‌خواهیم اندیشه و مواضع روشن رهبری را به سهم خود تبلیغ کنیم.

نظر شما