شناسهٔ خبر: 1684085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطیب جمعه تهران: ائتلاف علیه داعش فریبی ناشیانه است

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با تبریک میلاد مسعود امام هادی(ع)و توصیه به مسلمانان برای قرائت زیارت جامعه (زیارت همه امامان) عید غدیر خم را عید اکبر دانست.

وی عید غدیر خم را روز حیات دین ، عشق و علاقه به امام علی (ع) دانست و با اشاره به اینکه امروز ما باید با عمق جان غدیر را احیاء کنیم تا پرچم غدیر را به دست امام عصر (عج) برسانیم از مسئولان و جناح های سیاسی خواست با برقراری عقد اخوت در این روز اختلافات را رفع و آن را با ولایت پیوند دهند .

خطیب جمعه تهران همچنین از بنیاد بین المللی غدیر و وزرای امورخارجه کشور و دارایی که برای جشن عید غدیر در داخل و خارج از کشور همکاری و برنامه ریزی کرده اند قدردانی کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به پیام عالمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری به حج امسال به محورهای این پیام در ایجاد اتحاد مقابله با تفرقه افکنی ، تعمیق حج در کنار برنامه های معنوی و تبیین اسلام ناب محمدی پرداخت و آن را مورد توجه قرار داد .

حجت الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی متمایز است واژه اسلام ناب محمدی را از ابتکارات حضرت امام (ره) بیان کرد که نقطه عطف در تاریخ بشری است .

امام جمعه موقت تهران گفت: اسلام ناب محمدی ، اسلام خدمت و تعهد و حمایت از مستضعفان و مقابله با ظلم ستمگران و اسلام آمریکایی ، اسلام بی حالی ، افسردگی ، منزوی و بی تفاوتی است .

خطیب نماز جمعه امروز تهران در ادامه گفت‌: اسلام ناب محمدی که امام راحل احیا فرمودند هم اکنون در حال جوشش ، خیزش و فوران است و هر روز سنگرهای اسلام آمریکایی را فتح می کند و این اسلام نشات گرفته از اسلام ناب غدیر است.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم مسئله اتئلاف امریکا و تعدادی از کشورهای غربی در پوشش مقابله با تروریسم و جنگ با داعش را فریب آشکار و ناشیانه بر شمرد و گفت: آنها می خواهند با این حرکت عوامفریبی کنند چرا که این دولتها در عمل با داعش جنگ نمی کنند بلکه می خواهند منابع کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق را از بین ببرند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به جنایات گروهک تروریستی داعش به سرکردگی قدرتهای بزرگ در یکی از شهرهای کردنشین عراق اشاره کرد و گفت: این جنایات با حمایت آمریکا و انگلیس است که به دست داعش روی می دهد.

خطیب نمازجمعه امروز تهران اعلام کرد : ما شدیدا از ائتلاف آمریکا و کشورهای غربی تبری می جوییم  چرا که این حرکت ،‌ضد داعش نیست بلکه در جهت تضعیف حکومت عراق و سوریه است.

حجت الاسلام صدیقی همچنین از علمای جهان اسلام ،‌ اندیشمندان و دانشگاهیان کشورهای اسلامی خواست که فریب توطئه آمریکا و کشورهای غربی را نخورند و علیه آنها قیام کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: بزودی آمریکا وشاخ هایش شکسته خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه تهران هفته نیروی انتظامی را به کارکنان این نیرو تبریک گفت و از ناجا به عنوان یکی از نیروهای صف اول مبارزه با تهاجم همه جانبه دشمنان در زمینه مختلف شرارت ، شیطنت ، مواد مخدر ، فساد و هنجار شکنی یاد کرد.

حجت الاسلام صدیقی همچنین در این خطبه به نشست مشترک مجلس و دولت اشاره کرد و برقراری تفاهم و وحدت و هماهنگی در این نشست را از توصیه های مقام معظم رهبری بیان و اضافه کرد: ما هم منتظر خروجی های این نشست ها و هم به نتیجه رسیدن مطالبات مردم و وعده هایی که دولت به مردم داده هستیم .

امام جمعه موقت تهران بر توجه به مشکلات جوانان و بیکاری آنان تاکیدو رفع این مشکلات را از رسالت های دولت خواند و گفت : دولت باید در این زمینه ضمن خروج از حاشیه به متن مشکلات  فرهنگی ، اقتصادی ، گرانی ، موضوع تولید و رفع موانع تولید ، مقابله با واردات غیر ضروری ، توجه کند .

خطیب نماز جمعه امروز تهران خطاب به دولتمردان گفت: آن چیزی که شما را در دلها جای می دهد خدمت است نه توجه به مسائل سیاسی .

حجت الاسلام صدیقی در پایان خطبه دوم نماز به اهمیت توجه به مسئله آب در کشور اشاره کرد و آن را یکی از مسائل جدی جامعه خواند و بر ایجاد تدابیر مهم در جهت استفاده بهینه از آب در بخشهای مختلف مصرفی تاکید کرد.

عید غدیر ترسیم حکومت صالحان است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه نخست با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و پایبندی به اخلاق، میلاد مسعود دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی ( ع) را به همه مسلمانان بویژه شیعیان تبریک گفت.

حجت الاسلام صدیقی در آستانه عید بزرگ غدیرخم ،‌ این عید را عید ولایت نامید و گفت: ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) در قرآن به تمام و کمال معرفی شده است؛ ولایتی که امیرالمومنین با ویژگی ها و شخصیت ممتاز به آن جایگاه داد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، عید غدیر را ترسیم حکومت صالحان ، مژده تاسیس جامعه صالحان، تشکیل مدینه فاضله ، شکوفا شدن ظرفیت انسانیت ، گسستن زنجیرهای اسارت طاغوت ، پلیدی و پلشتی ها ، و بیمه کردن انسانیت دانست.



نظر شما