شناسهٔ خبر: 1683674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام صدیقی:

ائتلاف ضد داعش فریبی ناشیانه از سوی غرب است

گروه سیاسی: حجت‎الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به ائتلاف ضد داعش گفت: این ائتلاف فریبی ناشیانه است که در راستای تضعیف حکومت عراق و سوریه عمل می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز، 18 مهرماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: بیایید غدیر را عیدالله اکبر به حساب بیاورید چرا که با هیچ عیدی قابل مقایسه نیست؛ این عید را با احساساتی که در وجودتان نسبت به امام علی(ع) است گرامی بدارید.
وی ادامه داد: عید غدیر خم روزی است که باید برجسته شود؛ چرا که روز حیات دین است و تبری از حکومت ظالمان است. در این روز با خوشی ها و شادی هایمان نشان دهیم که حکومت عدالت را می خواهیم.
خطیب جمعه تهران از بنیاد بین المللی غدیر که برنامه های وسیعی را در این ایام در داخل و خارج از کشور ترتیب داده تشکر کرد.
صدیقی در ادامه به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج اشاره کرد و گفت: ایشان در این پیام بر روی چند مسئله تأکید کردند،‌ از جمله ایجاد اتحاد و مقابله با تفرقه افکنی و تعمیق مسئله حج در کنار برنامه های معنوی و ارتباط با خدا و تبیین اسلام ناب محمدی.
وی در مورد ویژگی های اسلام ناب محمدی گفت: اسلام ناب اسلام عزت، تعهد، خدمت، حمایت از مستضعفین، مقابله با ظلم و ستمگران و طاغوت ستیزی است و با اسلام بی حالی، افسردگی، انزوا، بی تهعدی، سازش با قدرت های بزرگ و ستیز با ملت های خود و خضوع در برابر بیگانه متفاوت است.
امام جمعه موقت تهران افزود: اسلامی که امروز در حال جوشش و خیزش و فوران است و هر روز یک گام سنگرهای اسلام آمریکایی را فتح می کند و بیداری جهان را به همراه دارد نشئت گرفته از اسلام غدیر و اسلام ناب محمدی است.
وی با اشاره به تشکیل ائتلاف آمریکایی ضد داعش گفت: این ائتلاف که با پوشش مقابله با تروریست و جنگ با داعش تشکیل شده، یک فریت آشکار و ناشیانه است؛ این کشورها جنایات هولناک عیادی خود را و عواطف جریه دار انسان ها را دیده اند و می خواهند خود را تبرئه کنند.
وی خاطرنشان کرد: آنها با کارهای خود منابع سوریه را می زنند و با اعلام منطقه پرواز ممنوع دست ارتش سوریه را برای مقابله با داعش بسته اند؛ در عراق نیز به جای داعش ارتش عراق را می زنند.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: ‌در سفری که به کربلا داشتم، برخی مسئولان می گفتند تا زمانی که اینها نیامده بودند، حرکت ما علیه داعش شتاب داشت اما اقدامات اینها برای ما حکم بازدارندگی داشت.
صدیقی با اشاره به تصرفات داعش گفت: آنها هر شهری را که تصرف می کنند مردم را قتل عام می کنند و آن را اعلام می کنند تا هم رعب و وحشت ایجاد کنند و هم بگویند دین اسلام چنین است که در این مسئله باطن آمریکا در وجود آنها ظهور پیدا کرده است.
وی تصریح کرد:‌ شدیداً از حرکت ائتلاف آمریکایی تبری می جوییم و اعلام می کنیم که این حرکت ضد داعش نیست و در جهت تضعیف حکومت عراق و سوریه است.
خطیب جمعه تهران خطاب به علمای جهان اسلام گفت: آتشی که روشن شده اسلام را نابود خواهد کرد.
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و اظهار کرد: ارتش و سپاه هرچند آمادگی شان همیشگی است اما عملیاتشان مقطعی است، اما آنکه همیشه در صحنه است و مقابل تهاجم همه جانبه دنیای شرارت و شیطنت حضور  دارد،‌ نیروی انتظامی است.
جلسه مشترک دولت و مجلس از دیگر موضوعاتی بود که خطیب جمعه تهران به آن اشاره کرد و گفت: ایجاد تفاهم و تعامل،‌ کنار هم نشستن و تبادل اطلاعات برای رفع مشکلات و همفکری کردن مسئولان از توصیه های أکید رهبر معظم انقلاب بوده است و ما منتظر خر وجی های این نشست ها هستیم.
وی با تأکید بر پیگیری مطالبات مردم و وعده های مسئولان گفت: مشکلات جوانان و بیکاری مشکلات جانکاهی است؛ منشأ بسیاری از مشکلات بیکاری و فقر است و مسئولان باید به این مسائل بپردازند.
صدیقی با تأکید بر ضرورت صرفه جویی در آب گفت: 90 درصد آب ها در مسائل کشاورزی مصرف می شود که اگر تدبیری در این مورد شود،‌ خدمت بالایی به مردم خواهد شد.
بنابراین گزارش،‌حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار کرد: تقوا بهشت را نزدیک و جهنم را دور می کند.
وی در ادامه بحث خود در ارتباط با اسرار نماز به موضوع «حمد» پرداخت و گفت: حمد اختصاص به «الله» دارد؛ یعنی هم «حامد» جز خدا نمی تواند باشد و هم «محمود» غیر خدا نیست.
امام جمعه موقت تهران گفت: حمد توصیف حق تعالی است؛ درک جمیل اختیاری و ستایش و ستودن خدا در صفات جمیل اختیاری ذات حضرت دوست است.
وی افزود: تا انسان گرد عنانیت خود را بر باد ندهد، خود حجاب بین خود و خداست؛ وقتی از خود گذشت به خدا می رسد؛ در این صورت هر چه می گوید و می شوند،‌ خدا گفته و شنیده است.
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله غدیر اشاره کرد و گفت: غدیر روز کمال دین و تمام نعمت است؛ غدیر روز اعلان رضایت از دین و متدینین است؛ غدیر یک واقعه گذرای تاریخی نیست، ریشه در بساط آفرینش عالم دارد.
وی با بیان اینکه غدیر یک تفکر و مکتب است، اظهار کرد: غدیر تفکر خاصی است برای ارزشی کردن مخلوقات و ارزش گذاری برای بشر؛ غدیر یک خط تر سیم شده از جانب خدا برای اتصال خلق خدا به وسیله ولی خدا به خدای جانان است.
خطیب جمعه تهران افزود: غدیر دمیدن روح و جان در کالبد دین و متدینین است؛ همانطور که در آیه مباهله، پروردگار علی بن ابیطالب(ع)‌ را به عنوان جان پیامبر(ص) یاد کرده است، ولایت علی را هم تمام و کمال دین و تمام نعمت معرفی کرده است؛ یعنی حیات واقعی دین به ولایت امیرالمؤمنین است.
وی ادامه داد: غدیر ترسیم حکومت صالحان و مژده تأسیس جامعه صالحان است؛ غدیر پرهیز از ظلمت ها و تاریکی ها و ظلم ها و شکوفا کردن ظرفیت انسان هاست؛ غدیر گسستن زنجیرهای عبودیت و اسارت در برابر بت ها و طاغوت ها و شهوات و پستی ها و پستی ها و زشتی هاست.
حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه غدیر نور و تجلی خداست، گفت: غدیر رمز وحدت است؛ دادن آدرس کمال به آفرینش و ارائه الگو و هشدار به جامعه بشریت در برابر اسباب سقوط و بیمه کردن دین و دیانت و انسانیت است.

نظر شما