شناسهٔ خبر: 16762029 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در نشست خبری//۲

از زمینه سازی برای وحدت تا تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم به مناسبت ۹ ربیع

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام متوسل از تدارک برنامه هایی همچون تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم به عنوان منتظران واقعی و نیز برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه نهم ربیع الاول خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمود متوسل، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (ع) در نشست خبری امروز سه شنبه، ضمن تشریح برنامه های این بنیاد به مناسبت نهم ربیع و آغاز امامت حضرت مهدی (ع) تصریح کرد: آنچه که بیشتر در طول سال ما را با امام زمان(عج) مرتبط می کند نیمه شعبان است اما چند سالی است که نهم ربیع الاول نیز به عنوان روز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) مورد توجه قرار گرفته است به طوری که در دیدار اعضای بنیاد با آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید ایشان تاکید کرد که بهتر است روز نهم ربیع نیز به عنوان یکی از اعیاد شیعیان جانمایی شود.

 

وی با اشاره به برپایی همایش های مختلف مهدوی در سطح کشور در این ایام ابراز کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به مناسبت نهم ربیع همایش های مهدوی را در سطح استان های مختلف کشور با حضور امام جمعه و مسئولان استان و اقشار مختلف مردم برگزار می کند که در این همایش ها از فعالان مهدوی استان ها تجلیل به عمل می آید.

 

حجت الاسلام متوسل تصریح کرد: با توجه به اینکه ما مدافعان حرم را منتظران واقعی امام عصر(عج) می دانیم که حتی تا پای جان در عرصه انتظار و زمینه سازی برای ظهور ایستادگی می کنند وظیفه داشتیم که در این ایام از خانواده های شهدا در استان های مختلف کشور تجلیل کنیم و تجلیل از 60 خانواده شهید مدافع حرم در روز نهم ربیع الاول نیز از جمله برنامه هایی است که برای این ایام تدارک دیده شده است.

 

این کارشناس مباحث مهدوی ابراز کرد: همچنین، در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش و همچنین مراکز و ارگان های نظامی مقرر شده است که این دوستان از شنبه تا یک هفته بعد از 9 ربیع مراسم ویژه ای صبحگاه مهدوی با عنوان میثاق با منتظران را داشته باشند، در همین رابطه سرودی نیز آماده شده است که به زودی از طریق صدای و سیما جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.

 

آماده سازی کلیپی با عنوان زیارت آل یاسین نیز از دیگر اقداماتی بود که متوسل ضمن اشاره به آن گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با هماهنگی سازمان اوقاف و همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد کلیپی را آماده کرده است که تلاش می شود تا به صورت یک برنامه ثابت از این پس در مساجد سراسر کشور پخش شود.

 

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود تاکید کرد: کتاب ویژه ای نیز با عنوان شرح دعای سلامتی امام زمان (عج) نیز آماده شده است که این کتاب به قلم حجت الاسلام قرائتی و در 80 صفحه نوشته شده و به عنوان منبع در مسابقه کتابخوانی از آن استفاده می شود.

 

اعزام کارشناسان مهدوی به سراسر کشور، اجتماع یک هزار نفری از طلاب در جمکران و نیز همایش دوهزار نفری دانشجویان از دیگر اقداماتی بود که متوسل با اشاره به آنها تاکید کرد: در شب یا روز نهم ربیع الاول اجتماع یک هزار نفری از طلاب حوزه در جمکران را داریم که این اجتماع به هدف تجدیدمیثاق با امام زمان (عج) برپا می شود.

 

حجت الاسلام متوسل در ادامه به برپایی همایش دوهزار نفری از دانشجویان استان های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: این همایش نیز روز جمعه با هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود و قریب به دو هزار نفر از دانشجویان مهدی یاور در آن شرکت می کنند که سخنران ویژه همایش نیز تولیت مسجد جمکران و حجت الاسلام پناهیان است.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (ع) تاکید کرد: ما تلاش می کنیم با پِررنگ شدن 9 ربیع به عنوان آغاز امامت امام زمان (عج) و برگزاری جشن های مختلف در این روز حاشیه ها و سایر مسایلی که پیش از این در 9 ربیع وجود داشت، کمرنگ شده و از بین برود چرا که مباحث مهدوی از مبانی مشترکی میان شیعه و سنی است، برخلاف مباحث حاشیه ای که پیش از این مطرح می شد و باعث بروز اختلاف و مشکلاتی میان شیعیان و اهل تسنن می شد.

نظر شما