شناسهٔ خبر: 68123933 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد :

فعالیت 750 موکب کانونی در اربعین حسینی

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده در آیین تکریم و بدرقه خادمان مواکب کانون گفت :حدود 750 موکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایران و کشور عراق مشغول خدمات دهی به زائران حسینی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حجت الاسلام و المسلمین خداداده در آیین تکریم و بدرقه خادمان مواکب حسینی گفت: خداوند متعال محبت اباعبدالله الحسین علیه السلام را در قلوب انسان‌های آزاده قرار داده است و حرارت این محبت روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

رییس ستاد کاون های مساجد افزود : اولین کار ما در سنگر کانون‌های مساجد بحث اربعین بوده و اکنون سومین سال شروع عملیات بزرگ فرهنگی برای ما بوده که همیشه مایه خیر، برکت و تقرب الی‌الله بوده است.

وی افزود: جمع مغتنم قرارگاه هماهنگی اربعین، یک قرارگاه تمدنی است. این مسیر تنها راهی است که برای یک مفهوم حقیقی و پاک، که همان خدمت به انسان‌ها و بشریت است، شکل گرفته است.

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه برخی از حرکت‌های توحیدی در تمدن‌های بشری شبیه این بوده است ادامه داد: قضیه کنگره بزرگ اربعین همان خیزشی است که برای محبت به سیدالشهدا اتفاق افتاد و ما چنین اتفاقی را در تاریخ بعد از شهادت آن امام سراغ نداریم.

رییس ستاد کانون مساجد ادامه داد: امروز شاهد حرکت میلیونی در اربعین هستیم و این یک معجزه الهی است که ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم. این کار تربیتی که نیاز اصلی جامعه ما است، یک کار تربیتی تمام‌عیار برای پیمایش مسیر توحید است. مبانی توحیدی سیدالشهدا زمینه‌ساز این فعالیت و عشق به خدا است.

وی افزود : همه این کارهای ما مظهر توحید است. این حرکت تمدنی توحیدی است؛ عشق به امام حسین، عشق به خداست و عشق به امام یعنی تقرب به خدا. از اهتمام شما عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم. رنگ و بوی مسجدی مواکب را بیشتر کنید تا جایگاه تربیتی مسجد بهتر دیده شود و مردم را به وسیله همین خدمات با مساجد آشنا کنیم.

رییس ستاد کانون مساجد با بیان اینکه حدود ۷۵۰ موکب کانونی از مساجد که اطلاعات آنها موجود است در ایران و عراق فعالیت می کنند تصریح کرد : این یک اتفاق کم‌نظیری است. توانمندی کارهای رسانه‌ای و هنری و تنوع در ارائه خدمات هیچ دستگاه دولتی و غیردولتی در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند این تنوع را فراهم کند. این‌ها کارهای ارزشمندی به برکت خون شهدا و نفس امام عزیز ما در فضای تربیتی مساجد است.

وی ادامه داد : اربعین امسال با شعار "کربلا، طریق‌القدس" متفاوت است. آثار رنگ و بوی شهادت و مقاومت در مواکب شما حتماً مدنظر قرار بگیرد. مردم ما از شهادت نمی‌ترسند. پیوست تربیتی مواکب مهم‌ترین داشته این ایام برای سال است. امسال صحنه‌های عجیبی داشتیم.  نگاه تمدنی یعنی رهبر عالی‌قدر ما بر یک رهبر مقاومت اهل سنت که مردم ما هم به‌صورت میلیونی او را تشییع کردند.

حجت الالسام خداداده در پایان حادثه تلخ شهادت رئیس‌جمهور عزیز و محبوبمان و شهادت شهید امیرعبدالهیان و همراهان از حوادث تلخ بعد از عید دانست و بیان داشت که ان شاءالله نتیجه زحمات این شهیدان را در عرصه اربعین دیده و خواهیم دید.

نظر شما