شناسهٔ خبر: 157482 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

هیگ: اتحادیه اروپا آماده تحریم‌های بیشتر علیه روسیه است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، وزیر امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) به روسیه هشدار داد: اتحادیه اروپا در صورت لزوم آماده اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو به خاطر بحران اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس پیش از نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: 28 کشور این اتحادیه احتمالا به دنبال مشاهده چگونگی واکنش مسکو به برنامه صلح اوکراین و آتش‌بس یک‌جانبه پیش از تصمیم‌گیری برای روسیه هستند.

در چند روز آینده، رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل گردهم می‌آیند تا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تصمیم‌گیری کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نباید در این باره شک کند که ما در اتحادیه اروپا آماده اعمال تحریم‌های بیشتر هستیم. کارهای زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر و گسترده‌تر علیه مسکو صورت گرفته است. به عقیده من ما تا روز جمعه واکنش روسیه را در قبال برنامه صلح دولت کی‌یف مشاهده می‌کنیم.

در همین راستا، ویلیام هیگ با بیان این که راه حل امنیتی در عراق بدون راه حل سیاسی به موفقیت نخواهد انجامید، عنوان داشت: مواضع در عراق باعث نگرانی شدید تمام کشورهای اروپایی شده است.

وی تصریح کرد: من با جان کری، وزیر خارجه آمریکا درخصوص اوضاع عراق گفتگو کردم و همه ما پیام وی به عراق‌ مبنی بر این که وحدت سیاسی در عراق و وجود دولتی گسترده، اموری اساسی برای مبارزه با اقدامات تروریستی داعش است، تایید می‌کنیم.

هیگ عنوان داشت: علاوه بر راه حل امنیتی، نیازی به راه سیاسی در عراق وجود دارد، راه حل امنیتی بدون راه حل سیاسی و بدون وحدت سیاسی میان اهل تسنن و تشیع موفقیت آمیز نخواهد بود.

اتحادیه اروپا پیشتر به اعمال چند دور تحریم علیه روسیه به خاطر اقداماتش و اوکراین دست زده اما همچنان بر سر اعمال تحریم‌های اقتصادی دچار اختلاف است چرا که برخی از کشورهای عضو بیم آن را دارند که تحریم‌های اقتصادی باعث مخدوش شدن صادرات نفت و گاز از جانب روسیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا شود.

نظر شما