شناسهٔ خبر: 68075870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ضربه اساسی به اسرائیل در ۳۰ دقیقه

سید حسن نصرالله گفته است که می‌توانیم تمامی توانمندی‌های دشمن در شمال را طی نیم‌ساعت هدف قرار بدهیم.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت تاکید کرد: راز قدرت ما در تداوم است، زیرا از بین‌بردن فرماندهان ما، به عزم و اراده ما برای تداوم راه آسیب نمی‌زند. شهید سید فؤاد شکر از مغزهای استراتژیک مقاومت بود و توانایی بالایی در طرح‌ریزی داشت. سید محسن از روز نخست عملیات طوفان الاقصی شبانه روز در اتاق عملیات بود. مهمترین بخش‌های سخنرانی سید مقاومت به این شرح است:

شهادت هنیه، ضربه بزرگ

شهادت اسماعیل هنیه زیان بزرگی برای مقاومت و ملت فلسطین است، اما مقاومت فلسطین را ضعیف نکرده است. در برهه اخیر، شرایط به گونه‌ای تغییر کرد که به فهم حقیقت اهداف کابینه تندرو نتانیاهو چون وزیر دارایی اسرائیل بسیار کمک می‌کند.

نتانیاهو خواهان توقف جنگ نیست

نتانیاهو خواهان توقف جنگ و آتش‌بس نیست. او در تمامی توافق‌ها روی این موضوع پافشاری می‌کند و تلاش دارد اهالی غزه را از این باریکه اخراج کند.

طرح صهیونیستی

اکنون هدف نبرد از بین بردن اسرائیل نیست، بلکه جلوگیری از حذف مقاومت است. طرح آن‌ها در کرانه باختری، گسترش شهرک‌سازی، کوچاندن فلسطینیان به سوی اردن و الحاق رسمی آن (به اراضی اشغالی) است. اگر اسرائیل در نبرد کنونی خود در برابر مقاومت پیروز شود که پیروز نخواهد شد، هیچ چیزی مانع از تخریب مسجد الاقصی نمی‌شود.

اسرائیل به احدی رحم نمی کند

اگر مقاومت در غزه شکست بخورد که همچین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد، «اسرائیل» هیچ کدام از مقدسات اسلامی و مسیحی و هیچکدام از کشورهای فلسطین، اردن و نظام حاکم آن، سوریه و مصر را باقی نخواهد گذاشت. اسرائیل بدون قاعده و خط قرمز می جنگد و مقابله با آن و جلوگیری از پیروزی آن یک وظیفه اخلاقی و شرعی است.

توان درهم کوبیدن دشمن ظرف نیم ساعت

می‌توانیم تمامی توانمندی‌های دشمن در شمال را طی نیم‌ساعت هدف قرار بدهیم. محاسبات دشمن برای ورود به جنگی گسترده، پیچیده است، زیرا هرگاه بخواهد وارد جنگی شود، نیازمند بهانه نیست.

نظر شما