شناسهٔ خبر: 156977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیران خارجه اروپایی روسیه را به تحریم های بیشتر تهدید کردند

تهران-ایرنا- وزیران خارجه انگلیس و سوئد در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات اوکراین، روسیه را به اعمال تحریم های جدیدتر تهدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل، ˈکارل بیلدتˈ وزیر امور خارجه سوئد روسیه را به اجرای جنگ تبلیغاتی تمام عیار متهم کرد و گفت: هیچ نشانه ای در دست نیست که نشان دهد مسکو مرزهایش را روی قاچاق سلاح و عبور و مرور جدایی طلبان به اوکراین بسته است.

وی یادآور شد: در صورتی که روسیه به این روند ادامه دهد باید تحریم های بیشتری علیه مسکو اعمال شود.

در همین حال خبرگزاری رویترز از لوکزامبورگ نیز به نقل از ˈویلیام هیگˈ وزیر امور خارجه انگلیس پیش از نشست وزیران امور خارجه عضو اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گزارش داد: ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه نباید در آمادگی اتحادیه اروپا برای اتخاذ تدابیر تنبیهی بیشتر تردید کند. کارهای زیادی برای آماده سازی تحریم های بیشتر علیه روسیه انجام شده است.

هیگ یادآور شد: اقدامات لازم برای آماده سازی مرحله سوم تحریم ها انجام شده و این مرحله بخش های اقتصادی روسیه را هدف قرار می دهد. سران کشورهای اروپایی در نشست روزهای پنج شنبه و جمعه خود (5 و 6 تیر/26و 27 ژوئن) این موضوع را بیشتر بررسی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در لوکزامبورگ از روسیه خواهند خواست تا به پیشنهاد صلح بسیار خوب ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین پاسخ دهد.

هیگ یادآور شد: تا روز جمعه خواهیم دید که روسیه به این پیشنهاد مثبت و فعالانه پاسخ می دهد یا خیر، موضع مسکو برای اتفاقات و تحولات آتی حیاتی است. آماده ایم تحریم های بیشتر را علیه روسیه اعمال کنیم و هیچ کس در مسکو نباید از این بابت تردید داشته باشد.

ˈفرانک اشتاین مایرˈ وزیر امور خارجه آلمان نیز در جمع خبرنگاران گفت: این هفته یقینا برای اوکراین سرنوشت ساز است، طرح صلح و آتش بس در پی آن نه تنها اقدامی شجاعانه بلکه گامی تعیین کننده نیز هست. اکنون امیدواریم و انتظار داریم روسیه آماده همکاری باشد.

قرار است اشتاین مایر عصر دوشنبه و بعد از پایان نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا لوکزامبورگ را به مقصد کی یف برای رایزنی با مقام های اوکراین در مورد طرح صلح پوروشنکو ترک کند.

اتحادیه اروپا تاکنون حدود 60 نفر از مقام های روسیه را تحریم کرده که شامل توقیف دارایی های آنها و ممنوعیت های سفر این افراد می شود.

واشنگتن خواستار تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه شده است و روز جمعه هفت نفر دیگر از نزدیکان پوتین را تحریم کرد. قرار است در نشست امروز 28 وزیر امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ˈپاولو کلیمکینˈ وزیر امور خارجه اوکراین نیز حاضر باشد و گزارشی از وضعیت این کشور ارائه دهد.

کلیمکین در جمع خبرنگاران پیش از اغاز نشست گفت: مهم ترین پیام نشست امروز حمایت از طرح صلح رییس جمهوری اوکراین است.

اروپام**9157 **1010

نظر شما