شناسهٔ خبر: 1516032 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان:

90 درصد رسانه‌هاي آمریکایی در دست صهيونيست‎ها است

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: در حال حاضر بیشترین شبکه‎های ماهواره‎ای دنیا در کشور آمریکا مدیریت می‎شوند و 90 درصد آن‌ها نیز در دست صهيونيست‎ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از خرم‌آباد، نظری شب گذشته در نشست بصیرتی تبیین آسیب‎های ماهواره با عنوان دجالواره در جمع اساتید بسیجی دانشگاه لرستان گفت: در حال حاضر بیشترین شبکه‎های ماهواره‎ای دنیا در کشور آمریکا مدیریت می‎شوند و 90 درصد آن‌ها نیز در دست صهيونيست‎ها است.

 

وی با بیان اینکه برنامه‎هاي ماهواره‎اي در شبكه‎هاي فارسي زبان توسط صهيونيست‎ها اداره مي‎شوند، افزود: به صورت رسمي اعلام كرده‎اند كه ما براي اينكه بتوانيم با جمهوري اسلامي ايران مبارزه كنيم، بايد با ابزار رسانه به سراغ ايران برويم چون ابزار نظامي كارساز نيست.

 

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: مهمترین عامل قدرت شبکه‎های ماهواره‎ای آن است که می‌توانند پیام خود را به ضمیر ناخودآگاه فرد منتقل کرده و بدون آنکه وی بخواهد یا عمدی داشته باشد یا حتی دخالتی داشته باشد، در طول زمان و گام به گام او را تغییر داده و ارزش‎های وی را کمرنگ کنند.

 

نظری با اشاره به اینکه ماهواره انسان را از کنشگر فعال به مصرف کننده منفعل تبدیل می‎کند، ادامه داد: این رسانه‎هابه بازسازی و جعل واقعیت می‎پردازند؛ به این معنا که واقعیت را آنگونه که می‎خواهند بازسازی می‌کنند و اگر بخواهند تصویر مثبتی از مردم شهری نشان دهند؛ حتی اگر بدترین مردم روی زمین باشند تصویر مثبت را در ذهن مخاطب می نشانند و برعکس.

 

وی تصریح کرد: شبکه‎های ماهواره‎ای هر کدام با محتوای شیطانی خود نقشی را در تهاجم نرم دشمن علیه مبانی نظام جمهوری اسلامی و ارزش‎های آن برعهده داشته و نابودی بنیانهای نهاد اصیل خانواده را نشانه گرفته‎اند و در واقع در مخرب بودن محتوای پیام‎هایی که این شبکه‎ها بصورت محسوس و یا نامحسوس منتشر می‎کنند تردیدی و جود ندارد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: در حوزه مصرف‎زدگی و فرهنگ‎سازی پوشش و مد، حدود ۸۰ شبکه وجود دارد که که بخش بزرگی از تولیدات آن‌ها رسماً تبلیغ فرهنگ برهنگی است.

 

نظری فردگرایی، لذت‎گرایی، مصرف‎گرایی، تنوع‎طلبی، لاابالی‎گری و بی‎قیدی، پوچ‎گرایی،  تقدس‎زدایی و تضعیف نظام خانواده و فروپاشی آن را از جمله آسیب‎های برنامه های ماهواره‎ای عنواد کرد و ادامه داد: شبکه‎های ماهواره‎ای غربی در  محور‎هایی  همچون ايجاد خانواده‎هاي بی‎قيد در برابر خانواده‎هاي سنتي، تبلیغ پرخاشگري و ستيزه جويي، از بين رفتن حجاب‎هاي اخلاقي و ديني از بسياري مسائل به ويژه درزمينه‎هاي جنسي و خشونت، مسخ فرهنگ جهانيان و ديکته کردن الگوها و هنجارهاي تهاجمي، آموزش و جذاب جلوه دادن تفريحات ناسالم براي جوانان، ارائه اخبار و اطلاعات ناروا و تحريف اخبار و شايعه پراكني و در دیگر محورها در حال تولید و مخابره برنامه هستند.

 

وی تصریح کرد: ماهواره آخرین دست آورد رسانه‎ای و حربه نهایی غرب برای تحقق اهدافی است که از سال‎ها پیش و با اتخاذ دکترین امریکا برای رویارویی با انقلاب اسلامی، تحت عنوان تهاجم فرهنگی تدارک دیده شده است و در واقع این ابزار، به غرب این امکان را می‎دهد تا از مسیری هموارتر و کم هزینه‎تر و با هدف قراردادن باورهای دینی و مبانی اخلاقی، محتوای این انقلاب را دستخوش چالش‎های تدریجی و القای فرهنگ انفعال و بی تفاوتی قرار دهد.

 

لازم به ذکر است، این نشست بصیرتی توسط بسیج اساتید دانشگاه لرستان برگزار شد.

نظر شما