به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،رضا ساکی در آیین اختتامیه جشنواره در تالار معلم تبریز گفت:از شش ماه قبل برگزاری جشنواره یاددهی یادگیری، بر مبنای طرح تعالی مدرسه از طرف وزارت آموزش و پرورش درخواست همکاری در این رویداد شده بود.
معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: هماهنگی در پوشش درخواست های وزارت منجر به برگزاری چنین رویداد بزرگ علمی با همکاری دو نهاد شد که امروز شاهد آن بو.ده ایم.
ساکی خاطر نشان ساخت: در این همایش 260 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که 50 چکیده تایید و جهت ارسال مقاله کامل تر به دبیرخانه همایش ارجاع داده شد.
وی با بیان اینکه 31 مقاله در مجموع پذیرفته شده بود،افزود: 16 مقاله به صورت ارائه و 15 مقاله به صورت پوستر در این جشنواره حضور داشت.
معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان اذعان داشت: درس پژوهی این ظرفیت را دارد که دانش عمومی محصلین و معلمین را تواناتر کند.
وی با بیان اینکه هیچ دشواری فنی در درس پژوهی نیست،گفت:این مهم تعهد معلمان به یادگیری بیشتر است.
ساکی تصریح کرد: با توجه به رشد روز افزون علم و تکنولوژی معلم باید به طور مداوم به یادگیری علوم حوزه کاری خود بپردازد.
وی اظهار داشت: با ورود 22 هزار معلم جدید به سیسم آموزش و پرورش کشور در سالجاری که آموزش های لازم درس پژوهی را گذرانده اند تحول بزرگی در مدارس ایجاد می شود.
معاون فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: در ادبیات معلمی ایران گفت و گو برای توسعه یادگیری و یاددهی جایگاه ویژه ای دارد.
جشنواره راهبردهای یاددهی یادگیری با رویکرد درس پژوهی بعد از ظهر امروز 15 شهریور ماه 95 در تالار معلم تبریز با تجلیل از برترین های جشنواره خاتمه یافت.
∎