شناسهٔ خبر: 15051228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توفان زدگی مازندران از حالت بحران خارج شد

ساری - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت که بحران ناشی از توفان شدید و بارش های رگباری بامداد امروز در استان تا حدود زیادی مهار شده و وضعیت به حالت برگشته است .

صاحب‌خبر -

علی اصغر احمدی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به این که تمامی دستگاههای امدادرسان و عضو مدیریت بحران از روز پنجشنبه در آماده باش به سر می بردند ، بلافاصله پس از وقوع توفان وارد عمل و موفق شدند ضمن مهار سریع بحران ، وضعیت را کنترل کرده و به حالت عادی بازگردانند .
وی گفت : بیشترین مشکل در این زمینه مربوط به سقف برداری واحدهای مسکونی و غیرمسکونی در مناطق مختلف بود و مدیریت بحران هم برای حل موقت این مشکل بلافاصله پنج هزار تن نایلون را میان خانوارهایی که سقف منازلشان کنده شده بود ، از طریق هلال احمر توزیع کرد .
او افزود : با ورود گروههای عملیاتی دستگاههای مختلف مانند منابع طبیعی ، شهرداری ها و بسیج ، مشکلاتی که به خاطر شکسته شدن درختان و مسدود شدن خیابان ها و گذرگاههای شهری و روستایی ایجاد شده بود ، رفع شده است .
** توزیع ایرانیت از فردا
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین گفت که به دستور استاندار بیش از 50 هزار متر مربع ایرانیت برای پوشش سقف واحدهای مسکونی و غیرمسکونی تخریب شده از توفان خریداری شده است.
وی افزود : توزیع ایرانیت از صبح فردا آغاز می شود و هم اکنون در حال برآورد نیاز واقعی شهرستان های مختلف استان هستیم .
احمدی گفت : شهرستان های آمل ، بابل و قائمشهر بیشترین خسارت را از توفان بامداد امروز متحمل شدند و استاندار مازندران عصر امروز به این شهرستان های سفر می کند تا از نزدیک در جریان امداد رسانی و نیازهای مردم قرار بگیرد .
وی افزود : تمامی نیروهای عملیاتی دستگاههای عضو مدیریت بحران در حال امدادرسانی و عادی کردن وضعیت در مناطق مختلف استان هستند و با پایان کارشان هم در آماده باش باقی می مانند تا وضعیت جوی به پایداری برسد .
** حل مشکل قطعی برق تا شب
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اعلام این که بیشترین میزان خسارات توفان به شبکه برق در شهرستان های مختلف بوده است ، گفت که تا فرا رسیدن شب ، مشکل قطعی برق مناطق مختلف حل خواهد شد.
وی افزود : 200 خط بدون برق تاکنون با تلاش گروههای عملیاتی شرکت توزیع ، برقدار شده است و حدود 70 خط دیگر همچنان بدون برق است پیش از فرا رسیدن تاریکی شب برقدار خواهد شد.
احمدی با قدردانی از تلاش های تمامی دستگاههای دخیل در امدادرسانی و مهار بحران ، گفت که در بخش برق به علت گسترده بودن مشکلات شرکت توزیع برق درخواست کمک از سه استان تهران ، گلستان و سمنان داشت که اکیپ های آنان در شهرستان های آمل و بابل مستقر خواهند شد.
** تکذیب کشته شدن یک نفر
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین در این گفت و گو خبر بعضی از رسانه های محلی در باره کشته شدن یک نفر بر اثر برق گرفتگی ناشی از توفان بامداد امروز در قائمشهر را تکذیب کرد.
احمدی گفت : خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از کشته یا زخمی شدن به مدیریت بحران استانداری اعلام نشده است ضمن این که خودم در قائمشهر بودم و از مسئولان شهرستان گزارشی در این زمینه دریافت نکرده ام .
وی در باره اثرگذاری توفان بر مسافران تابستانی هم گفت : با توجه به این که در باره توفان و بارندگی های رگباری و احتمال آبگرفتگی دستکم 2 بار با هماهنگی هواشناسی اخطاریه صادر و اطلاع رسانی شده بود ، تاکنون گزارشی از اثرگذاری توفان بر مسافران دریافت نشده است .
احمدی افزود : البته به طور طبیعی توفان و بارندگی برای آن دسته از مسافرانی که شب را در آلاچیق های ساحل دریا یا چاردهای مسافرتی در بوستان های شهری و حاشیه خیابان ها به سر بردند ، غافلگیر کننده بود.
توفانی با سرعت 90 تا 110 کیلومتر بامداد امروز مناطق مختلف استان مازندران را در نوردید.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که سرعت لحظه ای 130 کیلومتری این توفان هم در قائمشهر ثبت شده است .
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر مازندران حدود یکهزار و 200 خانوار متاثر از توفان تا ظهر امروز شناسایی و به آنان امدادرسانی شده است .
7330/1654

نظر شما