به گزارش ایرنا ، محمدرضا رضایی کوچی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل با اشاره به بازدید میدانی اعضای کمیسیون عمران مجلس و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پروژه راه آهن اردبیل - میانه افزود: در زمینه این پروژه باید فراتر از اعتبارات دولتی تصمیم گیری شود و تجربه نشان داده که نباید به فاینانس ها چندان امیدوار بود زیرا در گذشته زمان اجرای پروژه از دست رفته است.
وی بیان کرد: باید از فاینانس استفاده شود اما باید اهلیت پیمانکار مد نظر قرار بگیرد و از سوی دیگر باید زمان بندی اجرای پروژه تدوین شود تا فاینانس به سمتی برود که به راه آهن اردبیل - میانه به نتیجه برسد.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در شبکه ریلی کشور وجود دارد در قالب برنامه ششم توسعه تلاش شده مشوق هایی برای حضور بخش خصوصی در پروژه های ریلی ایجاد شود و در این زمینه عوارض جابجایی در جاده ها را افزایش دادیم تا سرمایه گذاران به جابجایی باز از طریق شبکه ریلی سوق یابند.
او گفت: بر اساس آخرین گزارش ها وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه های در دست اجرا به 400 هزار میلیارد ریال نیاز دارد در حالی که سال گذشته تنها 22 هزار میلیارد ریال داشت.
رضایی کوچی اظهار کرد: در اصلاحیه بودجه مجلس به کمک دولت آمده و در این راستا 400 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی ظرفیت مناسبی در اختیار قرار داده که مسوولان استانی با مدیریت جهادی می توانند نسبت جذب پیمانکاران و ارایه بیلان کار ، منابعی را جذب و بدهی پیمانکاران را پرداخت کنند.
8123/6018
رییس کمیسیون عمران مجلس:
پروژه راه آهن اردبیل - میانه باید ملی دیده شود
اردبیل - ایرنا - رییس کمیسیون عمران و نماینده جهرم (فارس) در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه آهن اردبیل - میانه نیاز کشور است و باید به عنوان پروژه ای ملی مورد پیگیری قرار بگیرد.
صاحبخبر -