پرویز مهربان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تنها متولی طراحی، نصب راهاندازی و نگهداری چراغهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر است.
وی اضافه کرد: با توجه به مأموریتی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین برعهده دارد، به صورت مستمر مطالعات لازم برای نصب و راهاندازی چراغهای راهنمایی در تقاطع های سطح شهر را انجام میدهد تا در صورت لزوم اقدامات لازم صورت گیرد.
کارشناس مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه در حال حاضر 23 تقاطع سطح شهر قزوین به سیستم هوشمند کنترل مرکزی مجهز است، عنوان کرد: بر این اساس 80 درصد چراغهای راهنمایی سطح شهر قزوین هوشمندسازی شده که این امر نیز به سهم خود کاهش 13 درصدی آلودگی هوا را به همراه دارد.
مهربان با اشاره به مزایای هوشمندسازی چراغهای راهنمایی تصریح کرد: ارتباط با دیگر محیطهای نرمافزاری و سختافزاریITS، مدیریت تمام تقاطعهای هوشمند موجود در شبکه به صورت متمرکز، تنظیم پارامترهای زمانبندی به صورت لحظهای و بر اساس جریان ترافیک و درجه اشباع در هر سیکل و کاهش تأخیر و توقف اعمالی بر خودروها در تقاطعهای درون شهری از جمله مزایای هوشمندسازی چراغهای راهنمایی است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد موج سبز و هماهنگی بین تقاطعهای متوالی یک محور، کنترل اتوماتیک و بهینهسازی عملکرد چراغهای راهنمایی بر مبنای تغییرات لحظهای در تقاضا و ظرفیت ترد خودروها، مانیتورینگ وضعیت تقاطعها از طریق ترمینالهای سیستم و یا مودم از راه دور، کاهش آلودگی هوا و جمع آوری تمام اطلاعات و آمار ترافیکی در بازه زمانی مشخص از دیگر مزایای این سیستم به شمار میرود.
کارشناس مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین گفت: تمام تلاش ما در حوزه حمل و نقل و ترافیک این است که از علم روز دنیا در این حوزه استفاده لازم را داشته باشیم.
مهربان یادآور شد: بر این اساس سعی داریم از کتب و نشریات برجسته حوزه ترافیک، قابلیتهای نرمافزارهای جدید ترافیکی و بهترین برنامه زمانبندی چراغهای راهنمایی برای ارتقا عملکرد تقاطعها استفاده کنیم.
پایان پیام/2667/چ
∎