شناسهٔ خبر: 14996599 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قاسمی در نشست خبری:

دانشگاه آزاد مصوبات شورای فرهنگی واحدهایش را کانالیزه کرده‌است

معاون سیاسی بسیج دانشجویی واحد کرج دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد مصوبات شورای فرهنگی واحدها را کانالیزه کرده‌، گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد چه حقی دارد که برای شورای فرهنگی دانشگاه محدودیت ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین قاسمی معاون سیاسی بسیج دانشجویی واحد کرج دانشگاه آزاد در نشست خبری که صبح امروز با عنوان « بخشنامه‌های غیرقانونی دانشگاه آزاد» برگزار شد، گفت: متاسفانه امروز می‌بنیم در دانشگاه آزاد بخشنامه‌های متعددی جهت سلیقه‌ای کردن و سلب اختیار مسئولین شورای فرهنگی دانشگاه‌ها تصویب شده است.

وی افزود: معاونت فرهنگی و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مصوبات شورای فرهنگی را کانالیزه کرده‌اند. سوال اینجاست معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد چه حقی دارد که برای شورای فرهنگی دانشگاه محدودیت ایجاد کند.

این فعال دانشجویی ادامه داد:‌در بخشنامه‌های متعددی مانند اردوهای فرهنگی مقدار بودجه مشخص شده است، اما مجددا می‌بنیم که بخشنامه‌ای را برای بودجه‌بندی اردوها و نشریات دانشجویی منتشر کرده‌اند که این مسئله بسیار عجیب است.

وی ادامه داد: در موضوع نشریات دانشجویی شورای انقلاب فرهنگی آیین‌نامه خوبی دارد که در آن روح نظارت بر نشریات قبل از انتشار پذیرفته نیست و اصولاً نظارت را برای بعد از انتشار نشریات است اما در بخشنامه‌ای که دانشگاه آزاد در مرداد امسال به واحدها داده است بطور غیر مستقیم و زیرکانه‌ای نظارت را قبل از انتشار  آغاز می‌کند.

قاسمی اظهار داشت: بر اساس این بخشنامه که حمایت از نشریات دانشجویی هم نام دارد، مدیران مسئول می‌بایست نشریه خود را قبل از انتشار جهت امتیاز دهی به معاونت فرهنگی سازمان مرکزی ارسال کنند.

وی تاکید کرد: معاونت فرهنگی بعد از امتیاز دادن به مطالب نشریه به مدیر مسئول آن نشریه هزینه برآورد شده خود را پرداخت خواهد کرد. چه کسی به معاونت فرهنگی این اجازه را داده است که هزینه انتشار نشریه را پس از بررسی مطالب آن و امتیاز بندی پرداخت کند؟

معاون سیاسی بسیج دانشجویی واحد کرج دانشگاه آزاد افزود: آیا این کار نظارت قبل از چاپ نیست؟ معلوم نیست به چه علت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برای کمیته نظارت بر نشریات واحدهای دانشگاه ارزشی قائل نیست و علاقمند است در مورد هر چیزی تعیین تکلیف کند.

قاسمی گفت: متاسفانه امروز شاهد یک رخوت در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم. نمی‌دانیم به چه علت شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌های نظارتی، دانشگاه آزاد را رها کرده اند.

وی اظهار داشت: وقتی رهبری بر حمایت از تشکل‌های انقلابی تاکید دارند حتما یک بخش از خطابشان شورای عالی انقلاب فرهنگی است. متاسفانه این شورا در خصوص بخشنامه‌های غیرقانونی و غیر عقلانی دانشگاه آزاد منفعلانه عمل می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما