شناسهٔ خبر: 14992678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دوست‌گزین در نشست خبری:

احتمال وجود اهداف انتخاباتی و سیاسی در پشت پرده بخشنامه‌های اخیر دانشگاه آزاد/ امتیازات ویژه‌ دانشگاه برای برخی از تشکل‌ها

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی واحد اسلام‌شهر دانشگاه آزاد با اشاره به بخشنامه اخیر معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و بعید نیست که پشت پرده چنین بخش‌نامه‌هایی اهداف سیاسی و انتخاباتی نهفته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد دوست‌گزین مسئول سیاسی بسیج دانشجویی واحد اسلام‌شهر دانشگاه آزاد در نشست خبری که صبح امروز با عنوان « بخشنامه‌های غیرقانونی دانشگاه آزاد» برگزار شد، گفت: اخیرا بخشنامه‌ای توسط معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد با عنوان « نحوه هزینه کرد اعتبارات فرهنگی» ابلاغ شد که محدودیت شدیدی را برای بخش‌های مختلفی مانند تشکل‌های انقلابی، بسیج دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایجاد می‌کند و این محدودیت تا جایی خواهد بود که حتی هزینه کوچکترین برنامه‌ها هم باید به تصویب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برسد.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برنامه‌های فرهنگی اختیارات تامی را به شورای فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد داده است که بخشنامه « نحوه هزینه کرد اعتبارات فرهنگی» این اختیارات را از واحدها سلب می‌کند و این سلب اختیارات به نوعی باعث بی‌اعتمادی بین مسئولان واحدها، اساتید و بخش‌های مربوطه دیگر خواهد شد.

دوست‌گزین تصریح کرد: بخشنامه‌ ابلاغی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد کاملا با اسناد بالادستی تناقض دارد، از لحاظ اجرایی هم کاملا ناکارآمد است. از این پس بواسطه این بخشنامه تمام واحدهای دانشگاه آزاد باید برنامه‌های خود را به سازمان مرکزی دانشگاه ارائه کنند و این مسئله باعث می‌شود زمان زیادی هدر رود و ممکن تصویب یک برنامه کوچک تا دو ماه طول بکشد و این یعنی علنا آن برنامه خودبه‌خود لغو شده است.

 مسئول سیاسی بسیج دانشجویی واحد اسلام‌شهر دانشگاه آزاد در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است بعید نیست که پشت پرده چنین بخش‌نامه‌هایی اهدافی سیاسی و انتخاباتی نهفته باشد.

وی تصریح کرد: در این بخشنامه‌ها گاها جملاتی دوپهلو استفاده شده است، جملاتی که می‌توان از آن برداشت‌های دوگانه‌ای داشت و این موضوع باعث می‌شود هر واحدی برداشت خاص خودش را از این بخشنامه‌ها داشته باشد.

این فعال دانشجویی در ادامه به دیدار سالانه دانشجویان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: حضرت آقا در این دیدار بر حمایت از تشکل‌های انقلابی تاکید کردند. مسئولان باید با توجه به بیانات رهبری از تشکل‌های انقلابی حمایت کرده نه اینکه آنها را محدود کنند.

وی در خاتمه گفت: گاها شنیده می‌شود در دانشگاه آزاد برای برخی از تشکل‌های زیرمجموعه معاونت فرهنگی امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، که متاسفانه می‌توان گفت تعدادی از این تشکل‌ها رویکرد ضد انقلابی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما