شناسهٔ خبر: 14993781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رضا ابراهیمی:

بخشنامه جدید سازمان مرکزی مسئولان واحد ها را به تایپیست تبدیل کرده است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال گفت: از تیر ماه تاکنون منتظر تصویب برنامه تابستان فرهنگی دانشگاه هستیم هنوز مجوز برگزاری اردوی جهادی دانشگاه ما که در چند روز آینده قرار است برگزار شود صادر نشده این عین ناکارآمد بودن بخشنامه است.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رضا ابراهیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال صبح امروز در نشست بررسی بخشنامه های محدود کننده و غیرقانونی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد تصریح کرد: آنچه از این بخشنامه برمی آید این است که معاون فرهنگی و مدیرکل فرهنگی و ریاست دانشگاه ها تبدیل به تایپیست شده اند و آنها این کار را برای معاونت فرهنگی، دفتر مرکزی دانشگاه آزاد انجام می دهند بهتر است که از همان اول خود معاونت فرهنگی دفتر مرکزی دانشگاه آزاد تصمیم گیری کند و نیازی هم به تصویب درخواست های فرهنگی در شورای فرهنگی دانشگاه ها نباشد.

 

وی با اشاره به اینکه استدلال بخشنامه جدید دانشگاه آزاد این است که نظارت بیشتری بر بیت المال داشته باشند اظهار داشت: اصلا در شان معاونت فرهنگی نیست که بخواهد بر مسائل بودجه ای نظارت کند زیرا دانشگاه آزاد به اندازه کافی قوانین برای معاونت های مالی جهت بررسی بیت المال وجود دارد.

 

ابراهیمی با تاکید براینکه در کمیته بودجه دفتر مرکزی دانشگاه آزاد هیچ دانشجویی وجود ندارد تصدیق کرد: دانشجویی که خود در کف دانشگاه ها در حال فعالیت فرهنگی است و می تواند کمک معاونت های فرهنگی دانشگاه ها کند هیچ حضوری در کمیته بودجه معاونت فرهنگی دفتر مرکزی دانشگاه آزاد ندارد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال ادامه داد: از تیر ماه تاکنون منتظر تصویب برنامه تابستان فرهنگی دانشگاه هستیم هنوز مجوز برگزاری اردوی جهادی دانشگاه ما که در چند روز آینده قرار است برگزار شود صادر نشده این عین ناکارآمد بودن بخشنامه است.

 

وی با اشاره به بخش نامه نحوه هزینه کرد اعتبارات دانشگاه آزاد اضافه کرد: چندی پیش یکی از مسئولان معاونت فرهنگی سازمان مرکزی گفته بود 8 پرونده فرهنگی در دستور کار داریم که هنوز نتوانستیم آنها را تمام کنیم این موضوع نشان می دهد که دانشگاه آزاد نمی تواند از مهر ماه، بیش از 390 دانشگاه را که پرونده های متعدد و تشکل های مختلفی را در برمی گیرد حمایت کند و در کل معاونت فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در جایگاهی قرار ندارند که بخواهد مصوبات شورای فرهنگی دانشگاه ها را تایید یا رد کند. سابقا فقط برای تشکل های دانشجویی محدودیت ایجاد می شد اما حال برای نهادهای فرهنگی همچون بسیج اساتید و نهاد رهبری هم محدودیت ایجاد خواهد شد.

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: مسئولان واحدهای دانشگاه آزاد از عدم اعتماد سازمان مرکزی به تصمیمات آن ها ناراضی هستند. وقتی بودجه فرهنگی هر دانشگاه در جلسه انتهایی سال در هیئت امنای استان ها تصویب می شود دیگر چه نیازی است که معاونت فرهنگی سازمان مرکزی بودجه مصوبات را کنترل کند؟

 

ابراهیمی در خاتمه ضمن درخواست از شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت اعمال قانون در بخشنامه های جدید دانشگاه آزاد بیان داشت: به نظر می رسد بودجه تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وارد پروسه های عمرانی می شود و یا به سازمان مرکزی منتقل می شود که آنجا نیز معلوم نیست در کجا خرج می شود.

نظر شما