شناسهٔ خبر: 14977239 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولین همایش کانون های خانه و دانشگاه در دانشگاه آزاد نجف آباد آغاز شد

نجف آباد، اصفهان-ایرنا- نخستین همایش سراسری کانون های خانه و دانشگاه روز دوشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این همایش با حضور 130 نفر از 40 واحد جامع دانشگاه آزاد و جمعی از مسئولان دانشگاهی آغاز شد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در آیین افتتاح این همایش گفت: راه اندازی کانون هایی همچون خانه و دانشگاه می تواند در پیشگیری از اُفت تحصیلی و ارتقای سطح فرهنگی دانشجویان کارآمد باشد.
مهران مجلسی با بیان اینکه این کانون ها نقطه عطفی در برقراری ارتباط بین خانه و دانشگاه به شمار می آید، گفت: یکی از تجربه های با ارزش واحد نجف آباد ارتباط مستمر و موثر با خانواده های دانشجویان بویژه دانشجویان جدیدالورود است و این ارتباط دوسویه موفقیت زیادی به همراه داشته است.
وی افزود: در این واحد دانشگاهی در همه مقاطع تحصیلی، مشاوره های آموزشی، مذهبی، فرهنگی،پ‍یشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد و غیره ارائه می شود و نتیجه آن به حداقل رسیدن مشکلات مربوط است.
سرپرست دانشگاه آزاد نجف آباد، مهمترین اهداف راه اندازی این کانون را برقراری ارتباط و تعامل بین مسئولان فرهنگی دانشگاه با خانواده دانشجویان، مشارکت پذیری دانشگاه از طریق همکاری با خانواده دانشجویان، آشنایی خانواده دانشجویان با ضوابط و مقررات فرهنگی دانشگاه، شناسایی خانواده های صاحبنظر و علاقه مند در مسائل فرهنگی اعلام کرد .
وی دیگر اهداف تکوین این کانون ها را افزایش توانمندی و مهارت خانواده دانشجویان و نهادینه سازی و تسهیل ازدواج آسان دانشجویان با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه دانست.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز در این همایش گفت:شرکت کنندگان در این همایش از مباحث مطرح شده در کارگاه های جانبی همایش در عرصه پیوند فرهنگ و دانش، ارتقای جایگاه و کارکرد خانواده، مهارت های برقراری ارتباط موثر، آگاهی از آسیب های اجتماعی و اهمیت خانواده از منظر قرآن و اهل بیت(ع) بهره مند خواهند شد.
حسین سلیمانی ابراز امیدواری کرد برگزاری نخستین همایش کانون های خانه و دانشگاه منجر به ایجاد وفاق و همدلی بین واحدهای دانشگاهی مجری طرح خانه و دانشگاه و استفاده از تجربیات واحدهای دانشگاهی برای رشد و تعالی کانون های خانه و دانشگاه شود.
در ادامه این همایش، رئیس اداره کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز گفت: بر اساس مصوبه شورای راهبردی فرهنگی، اجتماعی معاونت دانشجویی و فرهنگی و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای جامع موظف به تشکیل کانون خانه و دانشگاه هستند و اساسنامه مربوط نیز مرداد 94 ابلاغ شده است.
بدرالسادات طلوعی گفت: شورای مرکزی کانون خانه و دانشگاه هفت عضو دارد که چهار نفر از آنان اعضای خانواده دانشجویان و سه نفر هم از منتخبان شورای فرهنگی واحدها هستند.
وی افزود: دبیر کانون هم پس از تشکیل مجمع و شورای مرکزی در واحدهای جامع تعیین و معرفی می شود.
پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، شرکت کنندگان از نمایشگاه عکس و کتاب در کتابخانه مرکزی واحد نجف آباد بازدید کردند.
اهمیت جایگاه خانواده از منظر قرآن و ائمه اطهار(ع)، مهارت های برقراری ارتباط موثر در خانواده و جامعه، خانه و دانشگاه عرصه پیوند فرهنگ و دانش و ارتقای جایگاه و کارکرد خانواده از محورهای کارگاه های آموزشی این همایش دو روزه است.
این همایش، عصر فردا (سه شنبه) با سخنرانی سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پایان می یابد.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غر ب اصفهان قراد دارد.
غ-ک/6027/7150

نظر شما