شناسهٔ خبر: 14974824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فراهم شدن گسترش همکاری اقتصادی ارمنستان و اصفهان

سفیر ارمنستان و رییس اتاق بازرگانی اصفهان دیدار و اعلام کردند مقدمات انعقاد تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین دو طرف فراهم شد.

صاحب‌خبر -
فراهم شدن گسترش همکاری اقتصادی ارمنستان و اصفهان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نزدیکی مرز ارمنستان با ایران خبر داد و گفت: این منطقه می تواند زمینه تولید مشترک بین شرکت های ایرانی و ارمنستان را فراهم کند.
رتاشس تومانیان برای گسترس روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با  شهر تاریخی اصفهان اعلام آمادگی کرد و گفت: ارمنستان قرار تجاری با 28 کشور اروپایی دارد که دراین قرار  شش هزار و 400 کالا با تعرفه نازل گمرگی قابل انتقال بین کشورهای اروپایی است.
وی بر استفاده تولید کنندگان اصفهانی ازاین ظرفیت برای حضور در بازارهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی تاکید کرد
رییس اتاق بازرگانی اصفهان هم در این دیدار ، برقراری پرواز مستقیم اصفهان – ایروان را گامی موثر در توسعه همکاری های اقتصادی در بخش گردشگری دوطرف دانست و گفت: استان اصفهان با هشت هزارو 500 واحد صنعتی  و 600 معدن ، صنعتی ترین استان کشور است که در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی جایگاه ویژه ای در کشور دارد.
سید عبدالوهاب سهل آبادی خواستار گسترش روابط اصفهان و ارمنستان با تکیه بر رابطه تاریخی و فرهنگی شد و گفت: اصفهان و ایروان می توانند همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری مشترکی در بخش های مختلف داشته باشند.
0002

نظر شما