شناسهٔ خبر: 14969644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارسال بیش از 150 اثر به جشنواره قند شکن یزد

157 اثر از 80 طنزپرداز در بخش‌های شعر و نثر به دبیرخانه اولین جشنواره استانی طنز مکتوب قند شکن یزد ارسال شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از  یزد ؛ رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به استقبال خوب شاعران و نویسندگان یزدی از اولین جشنواره استانی طنز مکتوب «قند شکن» گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به جشنواره، 157 اثر طنز از 80 طنزپرداز و نویسنده استان در دو بخش «شعر» و «نثر» به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

محمدصادق کوچک‌زاده افزود: در بخش شعر؛ شامل شعر کلاسیک و نو (نیمایی و آزاد) 76 اثر از 35 شاعر طنزپرداز و در بخش نثر 81 متن طنز از 45 نویسنده در قالب‌های داستان کوتاه، داستانک و کاریکلماتور در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسیده است. 

وی با اشاره به موضوعات جشنواره گفت: شرکت‌کنندگان آثار خود را با محوریت فضای مجازی (مزایا، معایب، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، اخلاق در دنیای مجازی، تأثیر فردی واجتماعی آن)، گویش محلی و موضوع آزاد ارسال کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه دبیرخانه‌ جشنواره‌ پس از بررسی مقدماتی، آثار رسیده را برای هیأت داوران ارسال کرد، اظهار داشت: ناصر فیض، امید مهدی‌نژاد و دکتر عباس احمدی از طنزپردازان برجسته کشور، داوری جشنواره طنز «قند شکن» یزد را بر عهده دارند.
 
به گفته وی شهرستان یزد بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان‌های اردکان و میبد قرار دارند.

کوچک زاده ادامه داد: در آیین اختتامیه جشنواره با اهدای جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

اولین جشنواره طنز مکتوب «قند شکن» به دبیری مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و صدا و سیمای مرکز یزد، هفتم مهرماه با حضور طنزپردازان برتر استان و کشور در یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما