شناسهٔ خبر: 14957866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی

خبرگزاری شبستان: بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی روزهای نهم و دهم شهریور ماه جاری با محور تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین الملل در تهران برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی روزهای نهم و دهم شهریور ماه جاری با محور تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین الملل در تهران برگزار می شود. در این همایش صاحب نظران، استادان دانشگاه و کارشناسان بانکی داخلی و خارجی دیدگاه های خود را در زمینه چالش های نظام بانکی کشور و الزامات بانکداری اسلامی ارایه می کنند. ولی الله سیف،‌ رئیس کل بانک مرکزی و علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی سخنرانان اصلی این همایش هستند که در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
 

بنابراین گزارش، تجربه بانک های اسلامی و چالش های نظام بانکی کشور در تعامل با مقررات بانکداری بین الملل، اصلاح ساختارها و فرآیندهای اجرائی نظام بانکی کشور، سلامت نظام بانکی و نهادسازی و ابزارسازی در راستای تعامل با بانکداری بین الملل و راهکارهای متنوع سازی و توسعه خدمات بانکی بین الملل در نظام بانکی کشور از محورهای این همایش است.


این گزارش می افزاید: هدف از برگزاری این همایش ایجاد فرصتی برای توسعه دانش بانکداری، تضارب افکار بین خبرگان و هم افزایی میان آنها است تا با اخذ نظر کارشناسان و صاحب نظران در مورد مسایل جاری نظام بانکی، برای سیاستگذاران نظام بانکی ارایه شود. همایش بانکداری اسلامی، بستری فراهم می کند تا پژوهشگران و کارشناسان نظام بانکی، حاصل پژوهش های خود را در اختیار کارشناسان، تصمیم گیران و سیاستگذاران اقتصادی و بانکی کشور قرار دهند. حاصل این تحقیقات به شکل چاپی در کتاب مجموعه مقالات همایش بانکداری و به شکل الکترونیکی در لوح های فشرده، منتشر می شود. همزمان با برگزاری همایش، داده های سری زمانی گزارش عملکرد سالانه بانک ها به روزرسانی شده و برای تسهیل پژوهش های بانکی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

نظر شما