شناسهٔ خبر: 14954128 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزیدگان جشنواره حقوق بشر آمریکایی معرفی شدند

تهران-ایرنا- برگزیدگان نخستین جشنواره حقوق بشر آمریکایی در رشته های عکاسی چیدمان ، کاریکاتور ، پوستر و تابلو مقاله ، اینفوگرافیک و موشن گرافیک معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، در این مراسم که عصر یکشنبه با حضور برخی شخصیت های فرهنگی و هنری در حوزه هنری سازمان تبلیغات برگزار شد، از نفرات برتر این مسابقات تجلیل شد.
در بخش عکاسی چیدمان هیچ اثری از سوی داوران به عنوان اثر برگزیده انتخاب نشد و چهار اثر از فاطمه عرفانیان ، علی اکبری ، محمدجواد بهادری فر و لطیفه بندری شایسته تقدیر شناخته شد.
در بخش کاریکاتور مازیار بی‍ژنی ، اکبر تراب پور و حمید صوفی بهترتیب به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و جایزه ویژه چهره به آرش فروغی تعلق گرفت.
در بخش پوستر و تابلو مقاله، امیر بایرامی ، یونس رجبی و محمد براتی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند و در بخش اینفو گرافیک از علیرضا خدامرادی به عنوان نفر اول و از حسین رستمی و مجتبی غریب نواز به عنوان تولید کنندگان اثر دوم و از محسن راستی پور به عنوان نفر سوم تجلیل شد.
در بخش موشن گرافیک از سید مرتضی خلیل پور ، محمدرضا قلی پور و حجت الاسلام محمدعلی محمدی تجلیل شد و برخی از آثار نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.
جوایز این جشنواره شامل لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و هزینه نقدی است.
در این مراسم از نادر طالب زاده و سید مسعود شجاعی طباطبایی به عنوان فعالان استکبار ستیز در حوزه هنر تجلیل شد و طالب زاده در سخنانی کوتاه گفت: ما قرارگاه مرکزی جنگ نرم نداریم و اگر بخواهیم کنفرانس افق نو برگزار کنیم ، کارشناسان این حوزه اندک خواهد بود و گاهی یک دولت به برگزاری این جشنواره ها کمک می کند و گاهی یک دولت کمک نمی کند.
سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با تجلیل از طالب زاده به معرفی آثار هنری این کارگردان و مستندساز پرداخت و به هنرمندان علاقه مند سفارش کرد تا کتاب آئینه جادو نوشته سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی را مطالعه کنند.
در این مراسم همچنین از حمید صالحی جانباز دفاع مقدس و عضو هیات مدیره موزه صلح تهران تجلیل شد.
قرار است این جشنواره در سال آینده در سطح بین المللی برگزار شود.
فراهنگ**1003**1540** 1917

نظر شما