شناسهٔ خبر: 14952649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در ششمین روز از هفته دولت

6 پروژه عمرانی در شهرستان چالوس به بهره‌برداری رسید

در ششمین روز از هفته دولت پروژه‌هایی مانند پل و جاده شورا در شهر مرزن‌آباد، دیوار حائل روستای کلنو، آسفالت محورطویر ـ ناتر، منبع آب‌رسانی ناتر و همچنین نمازخانه و ساختمان سرویس بهداشتی محور کندوان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان در مراسم افتتاح دیوار حفاظتی در روستای کلنو بخش مرزن‌آباد اظهار کرد: پس از اختصاص مکانی برای مسجد جامع محل زمان اجرای عملیات و خاک‌برداری رانش‌هایی اتفاق افتاد و مسیر تردد اهالی را دچار مشکل کرد.

مهدی ردایی با بیان اینکه پس از رانش زمین و ایجاد مشکل که دغدغه اهالی را در پی داشت افزود: بازدیدهای اضطراری به‌همراه فرماندار و مسؤولان شهرستان چالوس صورت گرفت و درخواست اعتبار 50 میلیون تومانی از ماده 12 حوادثی به‌صورت فوق‌العاده صادر شد.

وی از اختصاص 30 میلیون تومان اعتبار از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای این پروژه خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت مسأله 80 میلیون تومان اعتبار برای احداث دیواره حائل این محل اختصاص یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چالوس با اشاره به اینکه 392 متر مکعب طول اجرای دیواره حفاظتی بود، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی خیابان کوهستان که در مسیر این دیواره حفاظتی قرار دارد نیز ضروری بود با افزایش قرارداد هم موافقت شود و بیش از 570 مترمکعب از ادامه ساخت این دیوار اجرایی شد.

وی  در پایان گفت: با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستای کلنو 200 مترمکعب دیوار چینی نیز به‌صورت مازاد به این پروژه اختصاص یافت و دیوار حفاظتی  به‌صورت کامل اجرا شد.

* 91 میلیون تومان هزینه از محل دهیاری و شورای اسلامی

رئیس شورای اسلامی روستای کلنو نیز با اشاره به اینکه این پروژه با همکاری عمومی انجام شد، گفت: از زمانی‌که بنیاد مسکن این پروژه را تحویل دهیاری و شورای اسلامی داد تا کنون 91 میلیون تومان هزینه شد.

بهنام کاووسی با بیان اینکه بخشی از مصالح اجرای پروژه دیوار حفاظتی توسط بخشداری تأمین شد، افزود: با توجه به دپوی عظیمی از خاک در این محل 150 سرویس سنگ و دو برابر آن نیز  خاک در محل اجرای پروژه جابه‌جا شد.

* اجرای 40 کیلومتر آسفالت از محل یارانه قیر مشارکتی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چالوس نیز در مراسم افتتاح آسفالت محور طویر ـ ناتر از توابع بخش مرزن‌آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اضافه کرد: این پروژه به‌طول 6 کیلومتر به عرض 5 متر و ضخامت 6 سانتیمتر با اعتبار یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شد و سال قبل 5 کیلومتر در تعهد اداره راه بود که به‌دلیل نبود قیر متوقف شد.

زمان اکبرپور با اعلام اینکه 18 هزار تن از محل یارانه مشارکت قیر به شهرستان چالوس اختصاص یافت، افزود: از 18 هزار تن قیر 40 کیلومتر از روستاها در بخش مرکزی چالوس، بخش مرزن‌آباد و کلاردشت در طول سه ماه آسفالت شد.

وی با بیان اینکه از این 18 هزار تن قیر تخصیصی بیشترین پروژه‌های عمرانی در استان را چالوس داشت که 40 کیلومتر از مسیر را آسفالت کرد، افزود: ادامه مسیر نیز به‌طول دو کیلومتر تا ناتر نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس در ادامه خاطر‌نشان کرد: در طی هفته دولت بیش از 110 کیلومتر خط‌کشی آسفالت در بخش مرکزی، کندوان و کلاردشت انجام گرفت.

وی از احداث بیش از4.8 کیلومتر دیوار گارد بلوک  با اعتبار 2.5 میلیارد تومان در محور کندوان خبر داد و اظهار کرد: در10کیلومتر از محور کندوان کار روکش آسفالت به‌ضخامت میانگین 12 سانتیمتر نیز انجام شد.

اکبرپور با اشاره به اینکه از ابتدای تونل تا بعد از پل زنگوله  به‌مساحت 12 کیلومتر شانه‌سازی در دو طرف جاده انجام شد، اظهار کرد: تمام تونل‌های این‌ مسیر پاک‌سازی شده و پیچ‌بری برای نقاط حادثه خیز با اعتبار 500 میلیون تومان هزینه از امکانات محلی نیز اجرایی شد.

وی در پایان گفت: در مجموع 12میلیارد تومان در طی 5 ماه از اعتبارات در قالب مشارکت و یارانه قیر در این منطقه هزینه شد.

 انتهای پیام/86028/ن40/

نظر شما