به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، "بخشی از تول تونل غدیر در برنامه ها پیش بینی شده است که بازگشایی شود اما ادامه ای پروژه تونل غدیر مستلزم تملک دارایی های زیادی است و پول زیادی می خواهد و بعید می دانم در آینده نزدیک این کار انجام شود."
این پاسخ مهدی صادقی استاندار قم در نشست خبری هفته گذشته است که در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پیشرفت کند پروژه تونل غدیر پرسیده شد، پروژه ای که سال ها است از افتتاح نیمه کاره آن در یکی از اصلی ترین خیابان های شهر قم که ورودی پارکینگ شرقی نیز محسوب می شود، می گذرد.
صادقی در حالی از تکمیل نهایی پروژه را بعید عنوان می کند، که این روزها پروژه های شهری قم به دلیل عدم مطالعات اولیه و همچنین انتخاب پیمانکار مناسب و واجد شرایط وضعیت بسیار نامناسبی دارند به طوری که عدم بهره برداری از آن ها برای شهروندان قمی تبدیل به یک عادت شده است.
در این میان تونل غدیر یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی قم است که در هسته مرکزی شهر واقع شده و بر اساس آن دوسطحی کردن بلوار عماریاسر حدفاصل خیابان طالقانی تا بعد از خیابان انقلاب انجام می شود، طول کلی این پروژه 850 متر(دو سطحه) است که در این بین طول تونل 555 متر است که دارای سیستم تهویه و روشنایی هماهنگ با سیستم کنترل ترافیک شهر است.
این در حالی است که از زمان افتتاح لاین شرقی این پروژه نزدیک به 3 سال می گذرد و تاکنون لاین غربی این پروژه در دست تکمیل بوده و همچنان بازگشایی نشده است به طوری که تقی نادعلی مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری قم در خصوص روند اجرای این پروژه می گوید: عملیات اجرای فاز جدید تونل غدیر و بازگشایی رمپ خروجی از این تونل در تقاطع خیابان معلم در دستور کار قرار گرفته است.
وی هدف و برنامه فعلی اجرای عملیات در تونل غدیر را تکمیل فازهای 3 و 4 و امکان دسترسی از لاین غربی تونل غدیر به بلوار معلم و راه اندازی پارکینگ های نیم طبقات شمالی و جنوبی آن بیان می کند.


